میوه‌ها و سبزیجات موثر در کاهش وزن

سبزیجاتی مانند بروکلی، گل‌کلم و خیار، آب و فیبر بالایی دارند که باعث می‌شوند پس از خوردنشان احساس سیری کنیم

عکس تزئینی-تصویری از آب‌میوه ترکیب شده با کرفس و خیار - Canva

بسیاری برای کاهش وزن سراغ میوه‌ها و سبزیجات می‌روند. مصرف این مواد، همان‌طور که تحقیقات نشان داده است، علاوه‌بر فوایدی که برای سلامت دارد در کاهش وزن نیز موثر است.

آنیکا گدارت، متخصص تغذیه، به‌مناسبت روز جهانی چاقی، روز دوشنبه چهارم مارس، به نشریه میرر گفت: «خوردن برخی میوه‌ها و سبزیجات در کاهش وزن به افراد کمک می‌‌کند و احساس سیری طولانی‌تری به‌ همراه می‌آورد.»

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌‌ها در ایالات متحده، ۴۱ درصد آمریکایی‌ها به چاقی دچارند. چاقی ممکن است به بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی از انواع سرطان‌ها بینجامد.

گدارت و همکارانش چهار گروه از سبزیجات و میوه‌ها را در مقابله با توده‌های چربی بدن مؤثر می‌دانند.

کرفس

با این سبزی کم‌کالری می‌توان وزن را کنترل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گدرات می‌گوید: «در فهرست من از میوه‌ها و سبزیجات مناسب برای کاهش وزن، کرفس شماره یک است. کرفس اغلب به‌دلیل تاثیر کالری‌سوزی‌ پیشنهاد می‌شود، به این دلیل که بدن برای هضم آن بیش از کالری که در خود کرفس موجود است کالری می‌سوزاند.»

همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرفس التهاب را از بین می‌برند.

سیب

به گزارش نیویورک‌پست، سیب مقداربسیار زیادی  فیبر دارد و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌دهد و به این ترتیب در کنترل اشتها و وزن موثر است.

گدارت توصیه می‌کند که در رژیم غذایی‌تان جایی برای سیب باز کنید. او می‌گوید: «سیب گزینه عالی دیگری است برای افرادی که به‌دنبال کاهش وزن‌اند. سیب از فیبر غذایی و پکتین سرشار است که به دفع چربی‌ها کمک می‌کند.»

توت‌ها

به گزارش هلت‌لاین، انواع توت‌ یکی از بهترین گزینه‌ها برای کم کردن وزن است.

به گفته گدارت، توت‌فرنگی، بلوبری و تمشک قند کم و آنتی‌اکسیدان و فیبر بالایی دارند. بنابراین برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند و هوس شیرینی می‌کنند گزینه‌ای عالی‌اند.

سبزیجاتی که نشاسته ندارند

طبق گفته گدارت، سبزیجاتی مانند بروکلی، گل‌کلم و خیار، آب و فیبر بالایی دارند که باعث می‌شوند پس از خوردنشان احساس سیری کنیم.    

بیشتر از بهداشت و درمان