برای افزایش طول عمر سبک زندگی در «مناطق آبی» را دنبال کنید

عاقلانه غذا خوردن، فعالیت طبیعی، برقراری روابط دوستانه با دیگران و داشتن هدف و دیدگاه شخصی چهار اصل مهم در مناطق آبی است

سبک زندگی سالم مردم مناطق آبی روی زندگی و طول عمرشان تاثیر‌گذار است - Canva

طبق گزارش سی‌بی‌اس نیوز، مردم «مناطق آبی» بیشترین طول عمر در جهان را دارند. مناطق آبی بخش‌هایی از جهان مانند اوکیناوا در ژاپن، ساردینیا در ایتالیا، ایکاریا در یونان و بخش‌هایی از کاستاریکا و همچنین کالیفرنیا را شامل می‌شوند.

در یک مجموعه چهار قسمتی با عنوان «زندگی تا ۱۰۰ سالگی: رازهای مناطق آبی» که از شبکه نتفلیکس پخش می‌شود، دن بونتر، جستجوگری که بیش از ۲۰ سال زندگی ساکنان این مناطق را بررسی کرده است، از رازهای مردم مناطق آبی پرده برمی‌دارد.

بونتر در این مجموعه به درون خانه‌های این مردم می‌رود و تماشاگران برنامه می‌توانند به همراه او شاهد شیوه زندگی آن‌ها، از تغذیه و انتخاب غذا تا دیگر جنبه‌های زندگیشان، باشند.

هر منطقه بر چهار اصل در زندگی استوار است: عاقلانه غذا خوردن، فعالیت طبیعی، برقراری روابط دوستانه با دیگران و داشتن هدف و دیدگاه شخصی.

بونتر در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس نیوز گفت: «مردم مناطق آبی عمر طولانی دارند، اما نه به دلایلی که ما به آن‌ها فکر می‌کنیم. آن‌ها در‌حقیقت به‌دلیل ماهیت و شیوه زندگیشان عمر طولانی دارند. ساکنان این مناطق رژیم غذایی ندارند، برنامه ورزشی ندارند، مکمل مصرف نمی‌کنند. آن‌ها واقعا به‌دنبال سلامتی نیستند - امری که در آمریکا بسیار رایج است. ما همواره به اشتباه فکر می‌‌کنیم سلامتی پدیده‌ای است که مدام باید آن را جست‌وجو کنیم.»

او در ادامه بر سبک زندگی سالم تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه افزود: «سبک زندگی سالم مردم مناطق آبی روی زندگی و طول عمرشان تاثیر‌گذار است. این موضوع حتی در شیوه چیدمان وسایل خانه هم نمایان است.»

اگر از هر سنی این سبک زندگی را شروع کنید، می‌توانید بر سال‌های عمر خود بیفزایید.

بونتر می‌گوید: «اگر از ۶۰ سالگی شروع کنید، می‌توانید شش سال طول عمرتان را افزایش دهید. اگر مردی ۲۰ ساله‌اید، و برخلاف استانداردهای آمریکایی به سبک و شیوه مردم مناطق آبی زندگی می‌کنید، احتمالا ۱۳ سال به سال‌های عمرتان اضافه می‌کنید.»

بونتر درباره تغذیه می‌گوید: «ما در روز حدود ۲۲۰ تصمیم غذایی می‌گیریم که تنها ۱۰ درصد آن‌ها از روی هشیاری و آگاهی انجام می‌شود. باقی این تصمیمات به صورت ناخودآگاه رخ می‌دهند. سبک زندگی مناطق آبی نمی‌خواهد شما را مجبور کند تا تنها ۲۰ تصمیم بگیرید، بلکه این شیوه زندگی می‌کوشد تا در ۲۰۰ انتخاب خود کمی آگاهانه‌تر عمل کنیم.»

یکی از مناطقی که بونتر آن را «منطقه آبی ۲» معرفی می‌کند سنگاپور است. او معتقد است که هنوز مکان‌های بسیاری برای کشف وجود دارند.

او با اشاره به سنگاپور می‌گوید: «قرار نیست ملت بیماری باشیم. کشورهای در حال توسعه و نوپای بسیاری هستند که تنوع فرهنگی بسیار بالایی دارند و به نتایج بهداشتی خیلی بهتری دست یافته‌اند.»

بونتر می‌گوید که همچنان در حال آموختن است و سه مکان جدید را کشف کرده است که می‌خواهد به سایر مردم جهان معرفی کند.

او معتقد است این مناطق نه‌تنها رسیدن به ۹۵ یا ۱۰۰ سالگی را نشان می‌دهند، بلکه حس خوب داشتن و لذت بردن از سفر زندگی را به ما می‌آموزند.

بیشتر از بهداشت و درمان