خوردن انگور از زوال عقل جلوگیری می‌کند

این میوه همچنین پنج سال بر طول عمر می‌افزاید و خطر پیشرفت بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد

انگور همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که موجب بهبود سلامت و پیشگیری از بیماری و سرطان در انسان می‌شود  - Canva

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که خوردن انگور می‌تواند احتمال ابتلا به دمانس (زوال عقل) را بعدها در زندگی کاهش دهد.

این یافته که به صورت بخشی از یک سری مطالعات منتشر شده در مجله فودز (Foods) حاصل شده است، در فهرست گسترده‌ای از تاثیرهای مثبتی گنجانده شده که خوردن این میوه می‌تواند بر سلامت شما داشته باشد.

به گفته پژوهشگران، این میوه به‌ویژه برای کسانی مفید است که به برنامه‌های غذایی پرچرب غربی عادت دارند، زیرا این میوه سرشار از مواد شیمیایی است که باکتری‌های سالم روده را تقویت می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد.

انگور همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به بهبود سلامت و پیشگیری از بیماری و سرطان در انسان معروف است.

آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد چه در داخل بدن – برای مثال التهاب – چه خارج از آن مانند آلودگی، اشعه ماوراءبنفش یا دود سیگار محافظت می‌کنند.

در حال حاضر این گروه پژوهشگر دریافته‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور می‌توانند با بهبود عملکرد نورون‌ها یا سلول‌های عصبی از مغز در برابر دمانس محافظت کنند.

این [مطالعه] ادامه چندین مطالعه پیشین است که نشان دادند التهاب در مغز با انواع مختلفی از دمانس در ارتباط است.

مطالعه دوم پژوهشگران دانشگاه وسترن نیوانگلند (Western New England) آشکار کرد که خوردن انگور می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد - بیماری ایجاد شده ناشی از ذخیره چربی اضافی در کبد - و بر طول عمر شما تا پنج سال اضافه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دلیل عادت‌های غذایی ناسالم، این بیماری یک مشکل سلامتی رو به رشد در سراسر جهان است و اگرچه به ندرت کشنده است، اما در صورتی که درمان نشود می‌تواند به نارسایی کبد یا سرطان کبد منجر شود.

سومین مطالعه این گروه نشان داد که انگور هنگام هضم، کالری می‌سوزاند که این به نوبه خود به افزایش سوخت‌وساز بدن شما کمک می‌کند.

این مطالعات روی موش‌هایی انجام شد که به آن‌ها غذاهای پرچربی که معمولا در کشورهای غربی مصرف می‌شوند، داده بودند و تنها نیمی از موش‌ها مکمل‌های انگور دریافت می‌کردند.

این گروه سپس سلامت مغز، کبد و سوخت‌وساز بدن موش‌هایی را که مکمل‌های انگور دریافت کرده بودند، با موش‌هایی که مکمل‌های انگور دریافت نکرده بودند مقایسه کردند.

دکتر جان پزوتو، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «این مطالعه یک بعد کاملا جدید به این گفته قدیمی اضافه می‌کند که [شما همان چیزی هستید که می‌خورید.]»

این پروفسور داروسازی که بیش از ۶۰۰ پژوهش علمی نوشته است، گفت که انگور در واقع بیان ژن‌ها را تغییر می‌دهد که او آن را «واقعا قابل توجه» توصیف کرد.

این مطالعه هم‌زمان با مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهند چگونه انسان‌ها ژن‌هایشان را «روشن و خاموش می‌کنند» تا بتوانند بر رشد بدن در طول زندگی کنترل داشته باشند.

به نظر می‌رسد که ورزش، اضطراب، برنامه غذایی، خواب و مدیتیشن (مراقبه) همگی بر بیان ژن‌های ما تاثیر می‌گذارند.

دکتر پزوتو گفت در حالی که بسیاری از افراد مکمل‌های آنتی‌اکسیدان مصرف می‌کنند، احتمالا برای ایجاد یک «تمایز بزرگ» در سلامتی‌تان این اندازه مصرف آنتی‌اکسیدان «کافی» نیست.

«اما همان‌طور که با اضافه کردن انگور به برنامه غذایی مشاهده کردیم، اگر میزان بیان ژنی آنتی‌اکسیدان را تغییر دهید نتیجه‌اش یک واکنش کاتالیزوری است که می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.»

بخشی از این پژوهش را کمیسیون انگور تازه مصرفی کالیفرنیا (The California Table Grape Commission) تامین مالی کرده و انگورهای مورد استفاده در آزمایش‌ها را تهیه کرده است.

© The Independent