تجویز داروهای ضد اضطراب برای زنان دو برابر مردان است

تجویز انواع داروهای اضطراب در جوانان زیر ۳۵ سال شایع‌تر شده است

با توجه به نتایج تحقیقات، تجویز همه داروهای اضطراب در جوانان زیر ۳۵ سال شایع‌تر بود - Pixabay

طبق یافته‌های مطالعه جدیدی، تعداد افرادی که بیشتر داروهای ضداضطراب در بریتانیا برای آن‌ها تجویز می‌شود بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

محققان دانشگاه بریستول با تجزیه و تحلیل مراقبت‌های اولیه ارائه‌شده به حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بزرگسال هزار بزرگسال در ۱۷۶ مطب پزشکان عمومی طی دوره‌ای ۱۵ ساله، دریافتند که تجویز داروهای ضد‌اضطراب (معروف به انکسیولیتیکس) برای زنان و جوانان افزایش یافته است.

تعداد زنانی که داروهای ضد‌‌‌‌اضطراب برای آن‌ها تجویز می‌شود بیش از ۵۰ درصد از مردان بیشتر بود، در حالی که تجویز همه داروهای اضطراب در جوانان زیر ۳۵ سال شایع‌تر بود.

در این مدت، بیش از ۵۴۶ هزار نسخه داروهای ضداضطراب صادر شد. کسانی که درمان را شروع کرده بودند و نه مصرف‌کنندگان طولانی‌مدت، عامل این افزایش بوده‌اند.

به گفته نویسندگان این پژوهش، که در مجله جنرال پرکتیس (General Practice) بریتانیا منتشر شد این تغییر می‌تواند بازتابی از تشخیص بهتر اضطراب، افزایش شدت علائم، افزایش مقبولیت درمان یا نیازهای برطرف‌نشده قبلی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیشترین افزایش تجویز در افراد زیر ۲۵ سال مشاهده شد. محققان می‌گویند که طبق داده‌های مصاحبه با پزشکان عمومی، این گروه سنی به‌دلیل استفاده بیشتر از رسانه‌های اجتماعی و فشاری که بر جوانان وارد می‌آید، احتمال بیشتری دارد که با اضطراب دست‌و‌‌پنجه نرم کنند.

استفاده از بنزودیازپین‌ها‌ــ گروهی از داروهای افسردگی از جمله داروی معروف به والیوم‌ــ با گذشت زمان کاهش یافته اما تجویز آن‌ها برای افراد زیر ۳۵ سال افزایش یافته است.

به علاوه، در سال ۲۰۱۷، در ۴۴ درصد از موارد تجویز بنزودیازپین‌، طول دوره درمان بیشتر از حداکثر چهار هفته‌ای بود که موسسه ملی تعالی سلامت و درمان توصیه کرده بود.

دکتر شارلوت آرچر، از محققان ارشد مرکز مراقبت‌های اولیه سلامت روان دانشکده پزشکی بریستول و از نویسندگان این پژوهش، گفت: «افزایش موارد جدید تجویز این دارو برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله مخصوصا در سال‌های اخیر، چشمگیر بود و این شاید بازتاب نیازهای جوانان باشد که پیش‌تر به آن توجه نشده بود.»

«با استفاده از اطلاعات این پژوهش، توانسته‌ایم درک بهتری از نسخه‌نویسی برای مراقبت‌های اولیه اضطراب به دست بیاوریم و ببینیم روندها در طول دوره زمانی این مطالعه چه تغییراتی کرده‌ است.»

«در ادامه، باید تحقیقاتی انجام دهیم تا بفهمیم علت این افزایش در تجویز دارو، مخصوصا برای جوانان، چیست و بتوانیم برای کاهش این وابستگی روزافزون به دارو در این گروه سنی تمهیداتی بیندیشیم.»

ایندیپندنت با سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا تماس گرفته است و نظر این سازمان را جویا شده است.

 

© The Independent