بالش و لحاف سرخود، ابتکاری برای دوران پساقرنطینه

از دوشنبه حداکثر دو خانوار در بریتانیا اجازه دارند در فضای بیرون دور هم جمع شوند

این محصول در نگاه نخست شبیه بالش معمولی است اما اگر آن را باز کنیم، به لباسی لحاف‌مانند تبدیل می‌شود - Ikea

در دوران قرنطینه، فروش کاپشن‌های پف‌دار سر به فلک کشید و کت‌های لحافی، ‌پوشاک محبوب بسیاری از افراد شدند. گویا این روند ادامه خواهد داشت و با توجه به دورنمای پایان قرنطینه، شرکت ایکیا نیز در حال ارائه محصول جدیدی است که برای دورهمی‌ در فضای باز عالی است.

این محصول ابتکاری که «فالت‌مال» نام دارد در نگاه نخست شبیه بالش معمولی است اما در واقع اگر آن را باز کنیم، به لباسی لحاف‌مانند تبدیل می‌شود.

بر اساس توضیح وب‌سایت ایالات‌متحده ایکیا، که فروش آن را آغاز کرده است، این محصول، «بالش/لحافی است که در هنگام سفر، استراحت درون ننو یا لم دادن روی مبل، ما را گرم و نرم نگه می‌دارد و وقتی هم که دست دراز می‌کنیم تا قهوه‌مان را برداریم، چفت و بست دکمه‌ای آن نمی‌گذارد از روی ما پس برود.»

این پوشاک بالشی سبز تیره، یک زیپ چشمگیر به رنگ نارنجی دارد که نه تنها بسیار زیبا است بلکه به ما امکان می‌دهد به هنگام حمل‌و‌نقل بتوانیم آن را به صورت یک بالش بسته‌بندی کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی که زیپ را باز می‌کنیم، به شکل پوشاکی لحاف‌مانند در می‌آید که آستین‌ها و بند و بست‌های آن سبب می‌شود روی بدن باقی بماند. در ضمن، در قسمت جلوی آن هم یک جیب توری سیاه رنگ تعبیه شده است که می‌توان لوازم مورد نیاز خود را درون آن بگذاریم و دم دست داشته باشیم.

تبدیل شدن از بالش به پوشاکی سرتاپایی، به این محصول جدید ایکیا کاربردی همه‌منظوره و عملی می‌دهد.

ایکیا اعلام کرده است: این پوشاک لحافی را می‌توان به بالشی جمع‌وجور تبدیل کرد و به همین دلیل برای مسافرت عالی است؛ زیرا جای کمی می‌گیرد و از آن می‌توان به جای بالشی راحت هم استفاده کرد.

داخل «فالت‌مال» از پلی‌استر بازیافتی پر شده است و جنس قسمت بیرونی آن هم طوری است که به راحتی تمیز می‌شود.

شرکت خرده‌فروشی سوئدی ایکیا می‌گوید: «وقتی با دوستان برای جشنی شامگاهی دور هم جمع می‌شویم یا با اعضای خانواده برای تعطیلات تابستانی در کشور خود به سفر می‌رویم و می‌خواهیم در جایی چادر بزنیم، آفتاب هم که غروب کند پوشاک لحافی فالت‌مال ما را گرم و نرم نگه می‌دارد.»

از ماه آوریل، وب‌سایت ایکیا در بریتانیا، پوشاک لحافی فالت‌مال را به بهای ۲۵ پوند عرضه می‌کند.

از دوشنبه، ۲۹ مارس، جمع شش نفری حداکثر دو خانوار در بریتانیا اجازه دارند در فضای بیرون دور هم جمع شوند. باغ‌های خصوصی و پارک‌ها نیز مشمول این برنامه هستند.

© The Independent

بیشتر از زندگی