برای مقابله با مشکلات خواب این سه حرکت یوگا را انجام دهید

حرکت کودک یا بالاسانا حرکت ساده‌ای است که کمک می‌کند تا تنش در بدن کاهش یابد و آماده خواب شوید

عکس تزئینی -  شخصی در حال انجام «حرکت کودک» در ورزش یوگا است - Canva

بنا به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، بزگسالان باید هفت ساعت در شب بخوابند، اما به نظر می‌رسد که اغلب افراد در برآوردن این هدف ناکام می‌مانند.

بر اساس گزارش انجمن آپنه خواب ایالات متحده، ۷۰ درصد بزرگسالان سراسر این کشور، دست‌کم یک‌ شب در ماه خواب کافی ندارند و ۱۱ درصد آن‌ها هم از کم‌خوابی‌های شبانه خبر می‌دهند.

به گزارش نیویورک‌پست، یک شخصیت مشهور رسانه‌های اجتماعی که در ورزش یوگا فعالیت دارد، به ارائه حرکاتی پرداخته است که بر خواب تاثیر دارد.

جسی گابلر، بنیانگذار یوگی تایمز، با آموزش این حرکات ما را از شر تقلاهای بسیار قبل از به خواب رفتن رها می‌کند.

حرکت کودک شاد

حرکت کودک شاد که به‌طور رسمی در یوگا با نام «آناندا بالاسانا» شناخته می‌شود، راهی عالی برای کاهش فشار پایین تنه و کمک به آرامش است.

برای قرار گرفتن در این وضعیت، به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را به سمت سینه جمع کنید و لبه‌های بیرونی کف پاها را با دستانتان بگیرید، طوری که زانوهای شما از نیم‌تنه شما بازتر شوند.

این حرکت شبیه آن‌چیزی است که کودکان خردسال انجام می‌دهند.

به گفته گابلر: «این حرکت کمر و باسن را که محل جمع‌شدن تنش و فشار روزانه است، کش می‌دهد.»

به گفته او: «تنفس عمیق چد دقیقه‌ای در این حالت بازیگوش، ذهن را آرام می‌کند و روحیه را بالا می‌برد. بدین ترتیب بدن برای خواب آماده می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حرکت کودک

حرکت کودک یا بالاسانا حرکت ساده دیگری است که کمک می‌کند تا تنش در بدن کاهش یابد و آماده خواب شوید.

برای این حرکت، روی زمین زانو بزنید و زانوهای خود را به اندازه باسن باز کنید و روی پاشنه‌های خود بنشینید. سپس بدن را به سمت جلو خم کنید و نیم‌تنه را بین ران‌ها قرار دهید و دست‌ها را به سمت جلو دراز کنید، طوری که پیشانی‌تان به راحتی روی زمین قرار گیرد. این حرکت شبیه نوعی سجده است که دست‌ها بالای سر کشیده شده‌اند.

این کار باعث می‌شود باسن، ران و مچ پا شما به آرامی کشیده شود. این حرکت به نوعی احساس امنیت و راحتی را القا می‌کند و به‌ویژه برای کسانی که با احساس اضطراب یا بی‌قراری از خواب بیدار می‌شوند، مفید است.

حرکت درازکشیده یا ساواسانا

حرکت درازکشیده یا ساواسانا، که به‌عنوان حالت مرده نیز شناخته می‌شود، اغلب برای پایان دادن به تمرین یوگا انجام می‌شود و یک حرکت عالی برای به خواب رفتن است.

برای قرار گرفتن در این حالت، به پشت دراز بکشید و پاها را کمی از هم باز کنید و دست‌ها را در کنار خود باز و رها کنید، همچنین کف دست‌ها رو به بالا باشد.

چشمان خود را ببندید و روی تنفس متمرکز باشید، نفس‌های عمیق و آهسته بکشید.

گابلر می‌گوید: «این حالت باعث می‌شود بدن به جاذبه تسلیم و رها شود. بر این اساس، فشار جسمی آزاد و استرس از ذهن دور می‌شود.»

با قرار گرفتن چند دقیقه‌ای در حالت درازکشیده یا ساواسانا، سیستم عصبی به شکل چشم‌گیری آرام می‌شود و باعث می‌شود راحت‌تر به خواب بروید.

بیشتر از بهداشت و درمان