صبحانه مفصل اشتهای شما را مهار می‌کند

طبق تحقیقات، خوردن صبحانه مفصل و شام مختصر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

میزان کالری توصیه‌شده سازمان سلامت عمومی برای حفظ وزن در زنان دو هزار و در مردان دو هزار و ۵۰۰ کالری است - Canva

به گفته محققان، خوردن صبحانه مفصل می‌تواند برای مهار کردن اشتها راه‌گشا باشد.

طبق یافته‌های مطالعه کوچک‌مقیاس جدیدی در دانشگاه آبردین، خوردن صبحانه مفصل‌تر و شام مختصر‌تر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا به کاهش احساس گرسنگی در شرکت‌کنندگان منجر شد.

در این تحقیق که در مجله سوخت‌وساز یاخته‌ای (Cell Metabolism) منتشر شد، «تغذیه زمان‌بندی شده» و چگونگی تاثیر غذایی که می‌خوریم بر ساعت داخلی بدنمان بررسی شده است.

سایر یافته‌های این مطالعه شامل این بود که افراد صرف‌نظر از این‌که چه زمانی در روز مفصل‌ترین وعده غذایی خود را می‌خورند، مقدار کالری ثابتی مصرف می‌کنند و اشتها بعد از خوردن صبحانه مفصل به میزان قابل‌توجهی کمتر می‌شود و می‌تواند پیروی از برنامه غذایی را آسان‌تر کند.

محققان به بررسی گروهی متشکل از ۳۰ شرکت‌کننده در این مطالعه پرداختند که تمام وعده‌های غذایی‌شان، مجموعا حدود ۱۷۰۰ کالری در روز، در یک دوره دوماهه برای آن‌ها آماده شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میزان کالری توصیه‌شده سازمان سلامت عمومی-ان‌اچ‌اس (NHS) برای حفظ وزن در زنان دو هزار و در مردان دو هزار و ۵۰۰ کالری است.

شرکت‌کنندگان یک ماه صبحانه‌ای مفصل خوردند که در مجموع نزدیک به نیمی از کالری روزانه آن‌ها را تامین می‌کرد و بعد از آن ناهار و شامی مختصر می‌خوردند.

ماه بعد، شرکت‌کنندگان وعده غذایی مفصل‌شان را شب خوردند و وعده‌های غذایی صبحانه و ناهار آن‌ها کم‌حجم‌تر بود.

صبحانه‌های این مطالعه شامل اسموتی، ماست، تخم مرغ، سوسیس و قارچ بود و مصرف پروتئین که می‌تواند به سیر نگه داشتن‌تان کمک کند مورد تاکید بود.

محققان سوخت‌وساز شرکت‌کنندگان را با استفاده از آب دونشان که از آب معمولی سنگین‌تر است و می‌توان آن را هنگام خروج از بدن ردیابی کرد اندازه‌گیری کردند.

این محققان دریافتند که زمان‌بندی خوردن وعده غذایی مفصل‌تر تفاوتی در میزان کالری سوزانده شده در طول روز، میزان سوخت‌وساز شرکت‌کننده در زمان استراحت یا میزان کاهش وزن آن‌ها ندارد.

هرچند آن‌ها متوجه شدند خوردن صبحانه مفصل به کاهش اشتها و میزان گرسنگی شرکت‌کنندگان منجر شد.

پروفسور الکساندرا جانستون، نویسنده این مطالعه، به بی‌بی‌سی گفت: «طبق این مطالعات خوردن صبحانه مفصل برگ برنده در مهار کردن اشتها است.»

«اگر بتوانیم روز خود را با صبحانه مفصل و سالم شروع کنیم، به احتمال قوی می‌توانیم سطح فعالیت بدنی‌مان را حفظ و اشتهای خود را در بقیه روز مهار کنیم.»

جانستون اضافه کرد این نتایج با عادت‌های غذایی بیشتر مردم ناسازگار است، زیرا بسیاری از مردم صبحانه‌های مختصرتر و شام‌های مفصل‌تری می‌خورند.

محققان اکنون می‌خواهند بررسی کنند وقتی کارمندان نوبت شب در نیمه‌شب غذا می‌خورند چه اتفاقی می‌افتد و می‌خواهند مشخص کنند بهترین زمان غذا خوردن بامداد است یا شامگاه.

© The Independent

بیشتر از زندگی