آرنولد شوارتزنگر، سیاستمدار و ستاره سینمای حادثه‌ای، ۷۵ ساله شد

شوارتزنگر پس از بازنشستگی از بدنسازی به سینما و سیاست روی آورد

شوارتزنگر وزنه‌برداری را از ۱۵ سالگی شروع کرد و در ۲۰ سالگی، عنوان «مستر یونیورس» را به دست آورد -AFP

آرنولد شوارتزنگر، ستاره نمادین و «ترمیناتور» سینما، داماد سابق خانواده کندی و فرماندار سابق کالیفرنیا، ۳۰ ژوییه ۷۵ ساله شد.

در روز تولد شوارتزنگر، بسیاری از هوادارانش و همچنین ستاره‌هایی که همبازی‌اش بوده‌اند یا از او الهام گرفته‌اند، در رسانه‌های اجتماعی از او و بهترین نقش‌هایش تجلیل کردند.

همچنین خانواده‌ این بازیگر و برخی همبازی‌هایش از جیمی لی کرتیس (True Lies) گرفته تا گابریل لونا (Terminator: Dark Fate) پست‌های محبت‌آمیزی در موردش منتشر کردند. گفتنی است که آرنولد قرار است در سریال‌ جدیدی که با نتفلیکس خواهد ساخت، بار دیگر با گابریل لونا همبازی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرنولد آلویس شوارتزنگر، متولد ۳۰ ژوییه ۱۹۴۷، بازیگر، فیلمساز، تاجر، بدنساز سابق و سیاستمدار اتریشی-آمریکایی است. او علاوه بر درخشش بر پرده سینما، بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، سی‌وهشتمین فرماندار کالیفرنیا هم بود. مجله تایم در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ شوارتزنگر را یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان معرفی کرد.

شوارتزنگر وزنه‌برداری را از ۱۵ سالگی شروع کرد و در ۲۰ سالگی، عنوان «مستر یونیورس» را به دست آورد و متعاقب آن، هفت بار برنده عنوان «مستر المپیا» شد. از آرنولد به‌عنوان بزرگ‌ترین یا، در کنار رونی کلمن، یکی از دو بدنساز برتر تمام دوران یاد می‌‌شود.

جشنواره ورزشی «آرنولد»، که پس از مستر المپیا دومین رویداد مهم بدنسازی محسوب می‌شود، به افتخار او نامگذاری شده است. شوارتزنگر پس از بازنشستگی از بدنسازی، با موفقیت در فیلم حماسه شمشیر و جادوگری «کانن بربر» (۱۹۸۲) به ستاره فیلم‌های حادثه‌ای هالیوود تبدیل شد و شهرتی جهانی به دست آورد.

آرنولد از همسر سابقش، ماریا شرایور، چهار فرزند دارد. این زوج پس از آشنایی در سال ۱۹۷۷ و ازدواج در سال ۱۹۸۶، در سال ۱۹۸۹ به اولین فرزندشان، کاترین یونیس شوارتزنگر، خوشامد گفتند. نام میانی کاترین را به یاد مادر شرایور، یونیس کندی شرایور، روی او گذاشتند، که خواهر جان اف کندی، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بود. فرزند دوم آن‌ها دختری به نام کریستینا ماریا اورلیا شوارتزنگر است که در سال ۱۹۹۱ به دنیا آمد و پس از آن، پاتریک آرنولد شرایور شوارتزنگر در سال ۱۹۹۳ و کریستوفر سارجنت شرایور شوارتزنگر در سال ۱۹۹۷ به دنیا آمدند.

پنجمین و کوچک‌ترین فرزند شوارتزنگر جوزف بائنا است که با فاصله چند روز پس از کریستوفر، در سال ۱۹۹۷ به دنیا آمد. مادر جوزف بائنا، میلدرد پاتریشیا بائنا، است که به‌مدت ۲۰ سال خدمتکار خانواده شوارتزنگر بود و در سال ۲۰۱۱، بازنشسته شد. در همان سال و با آشکار شدن رابطه آرنولد و میلدرد بائنا، خیانت‌های شوارتزنگر به همسرش افشا شد.

پس از این رسوایی، شرایور خانه‌شان در لس‌آنجلس را ترک کرد و در همان سال، درخواست طلاق داد. آرنولد در سال ۲۰۱۲، در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که وقتی جوزف در ۷ یا ۸ سالگی به او شباهت پیدا کرد، تازه متوجه شد که پسر خودش است.

کاترین، دختر بزرگ آرنولد، نویسنده است و با کریس پرت، بازیگر سینما، ازدواج کرده است و دو فرزند دارد.

کریستینا، دومین فرزند آرنولد، فارغ‌التحصیل دانشگاه جورج تاون است. او و ماد‌رش همچنین تهیه‌‌کننده مستند «قرص‌هایت را بخور» نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ بودند، که به خطرهای سوء‌استفاده گسترده از آدرال می‌پردازد، فیلمی که تا حدودی با الهام از مشکلات کریستینا با اختلال کم‌توجهی‌ـ‌بیش‌فعالی (ADHD) و داروهای تجویزی بود.

پاتریک شوارتزنگر مدل و بازیگری است که در فیلم‌هایی مانند بزرگسال‌ها ۲ (Grown Ups 2) و خورشید نیمه‌شب (Midnight Sun) ایفای نقش کرده است. او نیز مانند خواهرش کاترین از دانشگاه کارولینای جنوبی (USC) فارغ‌التحصیل شده است. پاتریک در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ با مایلی سایرس، خواننده، رابطه داشت. بر اساس برخی پست‌های آرنولد در رسانه‌های اجتماعی، پاتریک رفیق تمرینی پدرش نیز است.

کوچک‌ترین فرزند شرایور و شوارتزنگر در سال ۲۰۲۰ از دانشگاه میشیگان فارغ‌التحصیل شد.

جوزف بائنا بیشتر از همه راه پدرش را دنبال می‌کند؛ این جوان ۲۴ ساله اغلب عکس‌هایش در حال بدنسازی را به اشتراک می‌گذارد و در تلاش است تا مانند پدرش به سینما راه پیدا کند.

بیشتر از زندگی