زنی دارای رحم مضاعف دوقلو باردار شد

امکان وقوع این پدیده پزشکی نادر یک در پنجاه میلیون است

رحم مضاعف یک نارسایی مادرزادی است که از هر ۳۰۰۰ نفر در یک نفر دیده می‌شود- Pixabay

زن ۲۸ ساله‌ای که صاحب دو رحم است، در هر رحم به طور جداگانه باردار شده است. این روی‌داد پزشکی یک در پنجاه میلیون رخ می‌دهد.

پزشکان به کلی فِرهِرست گفته‌اند دارای رحم مضاعف با دو دهانه مجزاست (دایدِلفیس) که پدیده‌ای بسیار نادر است. 

خانم فرهرست که از شریک زندگیش، جاشوا باوندی، صاحب دو دختر است، حالا در هر رحمش سه ماهه حامله است. 

او به نشریه سان گفت: «دوقلوها ممکن است هم‌سان باشند. این پدیده نادر است اما به من گفته‌اند شانس بارداری دوقلوها در رحم‌های مجزا یک در پنجاه میلیون است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم فرهرست که اهل «برین تری» در ناحیه اسکس بریتانیاست در ادامه گفت که پزشکان به او گفته بودند رحم او هنگام وضع حمل دومین دخترش به طور کامل شکل نگرفته، اما  متوجه نشده بوده‌اند که او دارای رحم مضاعف است. هنگام تولد دومین کودکم به من گفتند ممکن است رحمم کاملا فرم نگرفته باشد. به همین دلیل از این نتیجه اسکن حاکی از رحم مضاعف خیلی تعجب کردم.»

او افزود: «فکر کردم خدای من این شوک‌آور است. شکر می‌کنید که این پدیده برای شما رخ داده و می‌توانید دو کودک شگفت‌انگیز داشته باشید.»

پروفسور اسمه خلیل، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان سنت جورج لندن به روزنامه سان گفته است که رحم مضاعف یک نارسایی مادرزادی است که از هر ۳۰۰۰ نفر در یک نفر دیده می‌شود.

او گفت: «در سراسر جهان تنها موارد اندکی از زنان دیده شده‌اند که با رحم مضاعف دوقلو وضع حمل کرده‌اند. این پدیده‌ای بسیار نادر است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی