علائم اولیه سرطان پستان که باید به آن‌ها توجه کرد

غیر از توده، سایر نشانه‌های سرطان پستان شامل تغییر در اندازه یا شکل پستان، بثورات یا زخم‌های پوستی، ترشحات نوک پستان، فرورفتگی پوست، درد مداوم یا تغییر در بافت پوست است

بیشتر زنان نمی‌دانند که ورزش منظم می‌تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند - Canva

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در سراسر جهان و در بریتانیا است. بر اساس گزارش سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا، ان‌اچ‌اس (NHS) از هر هشت زن، یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می‌شود.

اما تعداد نگران‌کننده‌ای از زنان وجود دارند که نشانه‌های اولیه سرطان پستان را نمی‌دانند. شرکت لوازم آرایشی آوان (Avon) مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ انجام داد که نشان می‌داد کمتر از نیمی (۴۲ درصد) از زنان مورد مطالعه مطمئن بودند که می‌دانند باید به دنبال چه تغییراتی در پستان‌های خود باشند.

در همین حال، یک چهارم زنان فکر می‌کردند که توده تنها نشانه سرطان پستان است. این یافته‌ها نتیجه نظرسنجی از ۱۹ هزار زن بود. فقط دو درصد از افرادی که شرکت کرده بودند توانستند ۱۰ نشانه رایج سرطان پستان را تشخیص دهند.

اگرچه ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان می‌گفتند که به طور مرتب پستان‌های خود را بررسی می‌کنند، ۶۰ درصد اعتراف کردند که تردید دارند به دلیل شرم یا ترس به دنبال مشاوره پزشکی بروند.

علاوه بر این، اکثر زنان مورد مطالعه از اینکه انتخاب سبک زندگی می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر بیشتری قرار دهد بی‌اطلاع بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تقریبا دو سوم نمی‌دانستند که ورزش منظم می‌تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند، و این در حالی بود که ۶۳ درصد از ارتباط الکل با خطر بالاتر ابتلا به این بیماری بی‌خبر بودند.

شری مک‌کوی، مدیر عامل آوان گفت: «تشخیص زودهنگام برای مبارزه با سرطان پستان بسیار مهم است، اما نظرسنجی ما نشان داد که زنان از خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند یا نشانه‌هایی که باید به دنبال آن‌ها باشند، خبر ندارند.»

دکتر پل گاس، رئیس هیئت مشاوران علمی بنیاد آوان و مدیر پژوهش سرطان پستان از بیمارستان عمومی ماساچوست، افزود: «این ارقام نشان می‌دهند که برای افزایش آگاهی در مورد سرطان پستان، به ویژه نشانه‌ها، خطرات و روش اقدام در مورد نگرانی‌های مربوط به آن، هنوز چه میزان کار باید آن انجام شود.»

از این رو، علائم و نشانه‌هایی که باید به دنبال آن باشید چیست؟

به زنان توصیه می‌شود هر ماه پستان‌های خود را بررسی کنند- غیر از توده، سایر نشانه‌های سرطان پستان شامل تغییر در اندازه یا شکل پستان، بثورات یا زخم‌های پوستی، ترشحات نوک پستان، فرورفتگی پوست، درد مداوم یا تغییر در بافت پوست است.

همانطور که وریدی در حال رشد یا نوک پستان فرورفته ممکن است نشانه باشد؛ تورم در اطراف زیر بغل یا استخوان ترقوه نیز می‌تواند یک علامت باشد.

اگر متوجه نشانه‌های سرطان پستان شدید، سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا، ان‌اچ‌اس توصیه می‌کند که در اولین فرصت به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

پزشک عمومی پس از معاینه اگر احساس کند نشانه‌های شما نیاز به ارزیابی بیشتری دارد، شما را به درمانگاه تخصصی سرطان پستان ارجاع می‌دهد.

در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی بررسی نشانه‌های سرطان پستان بیابید.

© The Independent