بازی ویدیویی مورد علاقه ملکه چه بود؟

یک دستگاه بازی نینتندو وی از جنس طلا برای ملکه ساخته شد که هیچ وقت به دستش نرسید

خانواده سلطنتی اشیاء و مجموعه‌های گران‌قیمتی دارند، اما برخی از آن‌ها واقعا متمایزند؛ از جمله آن‌ها یک دستگاه نینتندو وی (Nintendo Wii) از جنس طلای عیار ۲۴ است.

ظاهرا ملکه فقید که هفته گذشته در ۹۶ سالگی درگذشت، علاوه بر سگ‌های کورگی‌اش، به بازی کامپیوتری نیز علاقه داشت. نشریه میرور (Mirror) در یادداشتی از علاقه او به بازی بولینگ وی با نوه‌اش ویلیام خبر داد. او نینتندو را یک سرگرمی فوق‌العاده می‌دانست و بازی مورد علاقه‌اش بولینگ ساده بود.

کنسول طلای خالص، هدیه‌ای از شرکت بازی‌های ویدیویی تی‌اچ‌کیو (THQ)‌، بخشی از تبلیغات کارزار «بازی‌های بزرگ خانوادگی» آن‌ها بود. مدیر تولید این مجموعه در سال ۲۰۰۹ به سی‌بی‌اس نیوز (CBS News) گفت: «بازی‌های بزرگ خانوادگی» بهترین بازی وی است که همه اعضای خانواده از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها تا بچه‌ها می‌توانند بازی کنند و لحظات شادی با یکدیگر داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابینسون در آن زمان گفته بود: «از آنجایی که ما نمی‌خواستیم ملکه روی یک دستگاه قدیمی بازی کند، یک دستگاه طلای فوق‌العاده مخصوص او سفارش دادیم. امیدواریم او و سایر اعضای خانواده سلطنتی از بازی لذت ببرند.»

اما کاخ باگینگهام با توجه به تدابیر امنیتی، هیچ هدیه‌ ناخواسته‌ای را نمی‌پذیرد و به این ترتیب دستگاه به شرکت سازنده بازگردانده شد.

ظاهرا این دستگاه پس از انحلال شرکت تی‌اچ‌کیو در سال ۲۰۱۳، بدون اینکه حتی یک بار استفاده شده باشد، در قفسه‌‌ ساختمان شرکت خاک می‌خورد تا سال ۲۰۱۷ که دانی فیلرآپ آن را به قیمت نامشخصی خرید.

دانی فیلرآپ هلندی، مدیر فناوری اطلاعات و یک مجموعه‌دار است. او پس از چند سال نگه‌داشتن دستگاه، سال گذشته آن را در فروشگاه آنلاین ای‌بی (eBay) به قیمت پایه ۳۰۰هزار دلار آگهی کرد.

نینتندوی طلا در ای‌بی به این شکل آگهی شده بود:

«نینتندوی وی از جنس طلای عیار ۲۴ که برای ملکه الیزابت دوم ساخته شده است. دستگاه به‌همراه یک بازی -بازی‌های خانوادگی بزرگ- و یک کنترل از راه دور فروخته می‌شود. بدنه کالا کمی ساییدگی دارد، اما به خریدار آینده اطمینان داده می‌شود کاملا سالم است و کار می‌کند. اسناد و ایمیل‌های احراز هویت دستگاه موجود است و به خریدار ارائه خواهد شد.»

دانی به نشریه میرور گفته بود که برای بهبود شرایط اقتصادی خانواده و برخلاف میل باطنی‌اش دستگاه را می‌فروشد. به گفته او بسیاری از کارشناسان تا مبلغ یک میلیون دلار را برای این کالا معقول می‌دانند، اما او قیمت منطقی‌تری را ترجیح داده است.

اما همان‌طور که شاید حدس زده باشید، دستگاه به این قیمت فروخته نشد. در نهایت نینتندوی طلای ملکه الیزابت دوم امسال به مبلغ حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار در حراج گلدین به فروش رفت.

بیشتر از زندگی