جزئیات بیشتر مراسم خاکسپاری ملکه بریتانیا منتشر شد

به‌گفته مسئولان کاخ باکینگهام، خانواده سلطنتی بریتانیا دو نوع دعوت‌نامه ارسال کرده‌اند

با نزدیک شدن به‌ زمان خاکسپاری ملکه الیزابت دوم، جزئیات بیشتری از تشریفات و مراسم خانواده سلطنتی بریتانیا منتشر شده است. تابوت ملکه الیزابت دوم در حال حاضر در تالار کلیسای وست‌مینستر لندن قرار دارد و تا روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر که زمان خاکسپاری است، در این محل باقی خواهد ماند. روزانه هزاران نفر ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا لحظاتی مقابل تابوت بایستند و به ملکه فقید بریتانیا ادای احترام کنند.

مراسم تشییع و خاکسپاری ملکه روز دوشنبه ساعت ۱۱ صبح به‌ وقت لندن آغاز خواهد شد، اما تالار کلیسای وست‌مینستر از ساعت هشت صبح پذیرای مهمانان است.

به‌گفته مسئولان کاخ باکینگهام، خانواده سلطنتی بریتانیا دو نوع دعوت‌نامه ارسال کرده‌اند.

دعوت‌نامه نخست سبز‌رنگ است و برای رهبران، مقام‌های رسمی کشورهای جهان، سیاستمداران، اعضای خانواده‌های سلطنتی اروپا و شخصیت‌های عمومی فرستاد شده است.

دعوت‌نامه‌ دوم به‌ رنگ مشکی است و طراحی ساده‌تری دارد. این دعوت‌نامه‌ها برای بیش از ۵۰۰ شخصیت بلند‌پایه در سراسر جهان ارسال شده است.

به مهمانان اطلاع داده شده است پیش از ساعت ۹:۳۰ صبح در تالار کلیسا حضور داشته و روی صندلی‌های خود نشسته باشند.

رهبران کشورها و اعضای خانواده سلطنتی بین ساعت ۹:۴۵ تا ۱۰:۴۰ صبح در تالار کلیسا حضور خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به اعضای نیروهای مسلح گفته شده است باید لباس کامل تشریفاتی سوگواری بپوشند، همچنین به آن‌ها تاکید شده است که نباید شمشیر همراه داشته باشند.

مردان می‌توانند کت‌‌وشلوار معمولی به تن داشته باشند. به مهمانان زن مراسم نیز گفته شده است حتما لازم نیست لباس شب رسمی بپوشند. استفاده از کلاه و زیورآلات هم برای زنان مجاز است.

در پشت کارت ورود به تالار مراسم، فهرستی از اطلاعات و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شود قید شده است. به مهمانان توصیه شده فهرست را با دقت مطالعه کنند. 

بنا بر ملاحظات امنیتی، مهمانان باید دو کارت شناسایی برای تایید هویت و آدرس رسمی خود ارائه دهند.

مراسم روز دوشنبه در تالار کلیسای وست‌مینستر نخستین مراسم تشییع و خاکسپاری «دولتی» از زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر وینستون چرچیل، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، در کلیسای جامع سنت پل لندن، در ژانویه ۱۹۶۵ است.

برآورد می‌شود که حدود ۲۵ میلیون نفر در بریتانیا و حدود ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان مراسم خاکسپاری ملکه فقید بریتانیا را به‌طور زنده از تلویزیون‌ تماشا کنند.

بیشتر از جهان