۱۰ نامگذاری که به افتخار پادشاه چارلز سوم انجام گرفته است

اشخاص، مکان‌ها و چیزهایی به افتخار شاهزاده چارلز سوم نامگذاری شده‌‌اند؛ از یک مسیر پیاده‌روی در نپال گرفته تا قورباغه درختی

شاه چارلز ۷۴ ساله که از حدود سه‌ سالگی ولیعهد پادشاهی بریتانیا بود، پس ‌از گذراندن ۷۰ سال با ‌عنوان وارث تاج‌و‌تخت -که طولانی‌ترین دوره ولیعهدی در تاریخ بریتانیا محسوب می‌شود- بر تخت سلطنت نشست. او قبل از به سلطنت رسیدن در روز هشتم سپتامبر به عنوان شاهزاده چارلز، شاهزاده ولز شناخته می‌شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نام ۱۰ شخص، مکان و چیزهایی که به افتخار پادشاه بریتانیا چارلز سوم نامگذاری شده‌اند، اشاره کرده است.

۱. جزیره شاهزاده چارلز

هفتاد و هشتمین جزیره بزرگ جهان، جایی خالی از سکنه و بسیار سرد، در قلمرو نوناووت در شمال کانادا قرار دارد. این جزیره کم‌ارتفاع با مساحت ۹۵۲۱ کیلومتر مربع اولین بار از سوی یک یدک‌کش در سال ۱۹۳۲ مشاهده شد. این جزیره سپس در سال از سوی یک اسکادران نیروی هوایی کانادا دوباره کشف و به نام شاهزاده تازه متولد شده در بریتانیا نامگذاری شد.

۲. شاه‌دخت شارلوت ولز

دختر شاهزاده ویلیام (پسر بزرگ پادشاه چارلز) که در تاریخ دوم می ۲۰۱۵ به دنیا آمد،  شارلوت الیزابت دیانا نام گرفت. 

نام شارلوت ریشه فرانسوی دارد و نسخه زنانه نام چارلز است که به افتخار شاهزاده چارلز انتخاب شد. الیزابت نیز به افتخار ملکه (مادربزرگ ویلیام) و در نهایت دیانا از روی نام مادر ویلیام برگرفته است.

۳. یخچال طبیعی شاهزاده ولز

این یخچال طبیعی قطب جنوب در رشته‌کوهی که به نام ملکه الیزابت نام  دارد، در حدود ۱۸ کیلومتری به سمت شمال جریان دارد. این اکتشاف از سوی سازمان زمین‌شناسی جنوبگان نیوزلند ۱۹۶۱ - ۱۹۶۲ به نام شاهزاده ولز نامگذاری شد.

۴. قورباغه درختی شاهزاده چارلز

در سال ۲۰۰۸ گونه‌ای از قورباغه درختی که در اکوادور یافت می‌شود، در میان نمونه‌های جمع‌آوری شده برای یک موزه کشف شد. این کشف به افتخار شاهزاده چارلز به دلیل حمایت او از حفاظت از جنگل‌های بارانی و مبارزه با جنگل‌زدایی نامگذاری شد.

۵. جام کاربانکل

پادشاه چارلز سخنرانی‌های صریحی در مورد معماری مدرن داشت. او در سال ۱۹۸۴ ، زمانی که پیشنهاد گسترش گالری ملی لندن مطرح بود، طرح آن بنا را به عنوان یک «کورک» (کاربانکل) توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاربانکل مجموعه‌ای از جوش‌ها، برآمدگی‌های دردناک و پر از چرک است که ناحیه‌ای از عفونت را زیر پوست تشکیل می‌دهند.  

در نتیجه این اظهارنظر، گالری ملی لندن در طرح خود بازنگری کرد و آنچه پیتر آهندز طراحی کرده بود، به کلی کنار گذاشت. طرح نهایی این ساختمان که در سال ۱۹۹۱ ساخته شد، از سوی رابرت ونتوری و دنیس اسکات براون انجام گرفت.

با استفاده از اظهارنظر شاهزاده چارلز سوم،‌ جایزه معماری جام کاربانکل از سوی مجله «طراحی ساختمان» Building Design ایجاد شد. این جام به زشت‌ترین ساختمان بریتانیا که در ۱۲ ماه گذشته تکمیل شده باشند اهدا می‌شود.

۶. سازمان اعتماد شاهزاده 

شاهزاده چارلز موسسه خیریه اعتماد شاهزاده The Prince's Trust را در سال ۱۹۷۶ با دستمزد ۷۵۰۰ پوندی خود در نیروی دریایی تاسیس کرد. هدف از این کار، ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه در جوانان محروم از طریق ارائه آموزش، مشاوره و پرداخت کمک‌هزینه است. این نهاد به بیش از یک میلیون جوان محروم کمک کرد که شغلی پیدا کنند.

۷. سینمای شاهزاده چارلز

این بنا که ابتدا به عنوان یک ساختمان تئاتر در سال ۱۹۶۲ افتتاح شد، تنها سینمای مستقل در میدان لستر لندن است که محل نمایش فیلم‌های بریتانیایی، کلاسیک، هنری و همچنین هالیوودی است. این سینما طرفداران خاص خود را دارد و تماشاگران در آن لباس‌ شخصیت‌ها را به تن می‌کنند. 

۸. ناو هواپیمابر شاهزاده ولز

این ناو هواپیمابر که در سال ۲۰۱۷ ساخته شد، مشابه ناوی به نام ملکه الیزابت است. این دو ناو، بزرگترین کشتی‌های جنگی بریتانیا به شمار می‌روند. این کشتی ۶۵ هزار تنی می‌تواند ۳۶ جت جنگنده اف-۳۵ بی و چهار هلیکوپتر مرلین را حمل کند. 

۹. قطار شماره ۲۰۰۷ شاهزاده ولز

قرار است قدرتمندترین قطار بریتانیا در سال ۲۰۲۵ وارد ارتش این کشور شود. پادشاه چارلز از حامیان بزرگ این پروژه بوده و قطار جدید به مناسبت تولد ۶۵ سالگی او نامگذاری شده است. این پروژه بیش از پنج میلیون پوند هزینه دارد.

۱۰. مسیر «رویال ترک» در نپال

مسیر «رویال ترک» در نپال به نام شاهزاده چارلز نامگذاری شده است. این مسیر، یکی از راه‌هایی است که در امتداد دامنه‌های آناپورنا دنبال می‌شود. به این دلیل که شاهزاده چارلز و همراهان ۹۰ نفره‌اش این مسیر را در اوایل دهه هشتاد پیمودند، این مسیر به نام سلطنتی خوانده می‌شود.

بیشتر از جهان