سقوط‌ بهای رمزارزها، کاهش ثبات در بازار بیت‌کوین

از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی ارزش بیت‌کوین تقریبا ۹ درصد کاهش یافته است

آشفتگی جدید در بازار تنها چند ماه پس از آن رخ می‌دهد که بیت‌کوین در نوامبر به بالاترین ارزش خود یعنی تقریبا ۶۹ هزار دلار رسید- REUTERS/Edgar Su/Illustration/File Photo

به دلیل حرکات چشمگیر در بهای رمزارزها، ثبات قیمت اخیر بیت‌کوین برآشفته است.

به دنبال کاهش قابل‌توجه بهای بیت‌کوین در پایان سال ۲۰۲۱ که آن را از حدود ۶۷ هزار دلار در ابتدای نوامبر به ۴۶ هزار دلار در پایان دسامبر رساند، ارزش بیت‌کوین از ابتدای سال جدید به طور قابل‌توجهی ثابت بوده است.

اما این [وضعیت] در روزهای اخیر، زمانی که قیمت در روز چهارشنبه شروع به سقوط کرد، شکسته شد. [بهای بیت‌کوین] در عرض چند ساعت بیش از پنج درصد سقوط کرد و سپس به همین شکل باقی ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز جمعه دوباره قیمت کاهش یافت و در ساعات اولیه، ۲.۳ درصد دیگر سقوط کرد و از مرز ۴۲ هزار دلار پایین‌تر آمد.

عملکرد ضعیف در روزهای اخیر به این معنی است که در سال ۲۰۲۲ ارزش بیت‌کوین تقریبا ۹ درصد کاهش یافته است.

همین امر در مورد سایر رمزارزها نیز صدق می‌کند، که برخی از آن‌ها حتی افتی چشمگیرتر هم داشته‌اند. اتریوم، دومین رمزارز با‌ارزش، در هفت روز گذشته ۱۴ درصد ارزش خود را از دست داده و در ۲۴ ساعت گذشته، بازار به طور کلی یک درصد سقوط کرده است.

بر اساس وب‌سایت ردیابی CoinMarketCap، همه رمزارزهای عمده در هفته گذشته پایین آمده‌اند. اگرچه همه افت‌ها به این اندازه چشمگیر نبودند و مثلا کاردانو و اکس‌آرپی (XRP) کمتر کاهش یافتند، با این حال، کاهش ارزش در طول هفته تقریبا ۱۰ درصد بوده است.

آشفتگی جدید در بازار تنها چند ماه پس از آن رخ می‌دهد که بیت‌کوین در نوامبر به بالاترین ارزش خود یعنی تقریبا ۶۹ هزار دلار رسید. این کاهش از آن زمان به این معنی است که بهای بیت‌کوین در حال حاضر تقریبا ۴۰ درصد از اوج آن کمتر است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد