کدام رمزارز در سال ۲۰۲۲ از بیت‌کوین پیشی خواهد گرفت؟

«روند صعودی در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت و برخی از رمزارزهای کمتر شناخته شده رشد چشمگیری خواهند کرد»

«هرکه درصدد تلاش برای پیش‌بینی بازار بربیاید، اشتباه خواهد کرد» - Pexels

سال ۲۰۲۱ برای بیت‌کوین سالی بی‌سابقه بود، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده افزایش ارزش و محبوبیت رقبای آن را شاهد باشیم و حتی ممکن است از آن پیشی بگیرند.

هفته گذشته در رویدادی مجازی، شخصیت‌های برجسته دنیای رمزارز در مورد تحولات اخیر بازار بحث کردند و درباره روند کارها در ۱۲ ماه آینده  گمانه‌زنی کردند. 

آنتونی کاتبرتسون، گزارشگر ایندیپندنت، با فرد شبستا، یکی از بنیان‌گذاران بستر مقیاس‌های مالی «فایندر.کام» (Finder.com)، دکتر آیوا سلامی، استاد دانشگاه «ایست لاندِن» (East London)، و ویل هاربوُرن، رئیس بورس مستقل رمزارز «دیوِرسیفای» (DeversiFi) گفت‌وگو کرده است.

آن‌ها در پیش‌بینی بازار رمزارز سال ۲۰۲۲ نظرات مختلفی داشتند اما در چند مورد اتفاق نظر داشتند. 

شبستا پیش‌بینی کرد که روند صعودی در سال ۲۰۲۲همچنان ادامه خواهد یافت و برخی از رمزارزهای کمتر شناخته شده و نیز« بازی‌های برتر رمزارز و بلاک‌چین» رشد چشمگیری خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «اوقات خوش همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، یکی از آن‌ها که مورد توجه است، «تِرا لونا» (Terra Luna) است. فکر می‌کنم ترا لونا رمزارز بسیار جالبی است زیرا یک الگوریتم مستقل «اِستِیبِل کوین» [نوعی رمزارز که برای کاهش نوسان‌های قیمت ایجاد شد] به آن متصل است.»

او مدعی شد برای اینکه بهای بیت‌کوین -که در حال حاضر زیر ۵۰ هزار دلار است- به مرز شش رقم برسد، «شانس بسیاری وجود دارد» اما بهای آن در مرحله‌ای از سال ۲۰۲۲ سیر نزولی خواهد داشت.

او افزود: «فکر می‌کنم (در این روزها در سال آینده) ارزش بیت‌کوین در ۳۲ هزار دلار قرار خواهد گرفت. ما با یک سیر نزولی روبه‌رو خواهیم شد اما در کنار هم باقی خواهیم ماند. فکر می‌کنم ارزش رمزارز اِتروم در حدود دو هزار و ۹۰۰ دلار شود.»

ویل هاربورن، رئیس بورس مستقل رمزارز دیورسیفای، نیز پیش‌بینی می‌کند که روند معاملات نسبت به کل بازار قدری کند شود اما در مورد خط سیر بلندمدت‌تر آن امیدوار است. 

او گفت: «ما در یک حبابیم. در تاریخ رمزارز چندین حباب وجود داشته است و این لزوما چیز بدی نیست زیرا ارزش واقعی خلق می‌کند و مردم پیش از آنکه آمادگی آن را داشته باشند، دست به معامله می‌زنند.»

«از یک اصلاح دیگر در بازار [کاهش سریع دست‌کم ۱۰ درصد بهای رمزارز که اخیرا به اوج رسیده است] تعجب نخواهم کرد... با این حال، جنبش‌های حقیقتا مثبتی هم وجود دارد.»

به گفته رئیس کریپتو که موارد استفاده از اتریوم در فضای مالی را مستقل بررسی کرده است، این احتمال وجود دارد که این رمزارز بتواند با عبور از حدنصاب بازار برای بیت کوین آن را از جایگاه کنونی‌اش «ساقط» کند.

او با این هشدار نتیجه‌گیری کرد: «هرکه درصدد تلاش برای پیش‌بینی بازار بربیاید، اشتباه خواهد کرد.» 

© The Independent

بیشتر از اقتصاد