نادال به ملبورن رسید، آغاز رقابت‌های تنیس در استرالیا

نادال پس از رقابت‌های تنیس واشینگتن در سال ۲۰۲۱ به دلیل آسیب‌دیدگی در هیچ رقابت دیگری ظاهرنشده بود

رافائل نادال، مرد شماره شش تنیس جهان که دو هفته پیش، پس از پایان رقابت‌های نمایشی در ابوظبی به کرونا مبتلا شده بود، پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت برای شرکت در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا وارد شهر ملبورن شد و توجه طرفداران و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

نادال پس از رقابت‌های تنیس واشینگتن در سال ۲۰۲۱ به دلیل آسیب‌دیدگی در هیچ رقابت دیگری ظاهرنشده بود و پس از گذشت شش ماه در رقابت‌های نمایشی ابوظبی، دو مسابقه مقابل اندی ماری و شاپووالوف انجام داد که در هر دو مسابقه شکست خورد و عنوان چهارمی در آن رقابت‌ها را از آن خود کرد.

نادال که در دو سال گذشته رقابت‌های تنیس در استرالیا را با مسابقات جام ای‌تی‌پی آغاز کرده بود، در سال جاری در این رقابت‌ها تیم اسپانیا را همراهی نمی‌کند و قصد دارد از سوم ژانویه در رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی که در شهر ملبورن آغاز خواهد شد شرکت می‌کند. تنیس‌بازان مطرح دنیا ازجمله اندی ماری و گریگور دیمیتروف نیز در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. اما رقابت‌های تنیس از امروز در شهر سیدنی استرالیا کار خود را آغاز کرد و ۱۶ تیم در چهار گروه رقابت‌های جام ای‌تی‌پی را به مدت ۹ روز برگزار خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز نخست رقابت‌ها و از گروه اول، تیم تنیس اسپانیا متشکل از آگوت و کارنیو بوستا موفق شدند در بازی‌های انفرادی، تیم شیلی را مغلوب کنند. اسپانیا در بازی دو نفره نیز به پیروزی رسید و درمجموع بازی اول این گروه، سه بر صفر مقابل شیلی به پیروزی رسید. در دیدار دیگر این گروه تیم نروژ که کسپر رود، نفر هشتم تنیس جهان را در اختیار دارد باید مقابل تیم صربستان قرار بگیرد.

تیم صربستان در این رقابت‌ها نواک جوکوویچ را در اختیار ندارد. جوکو تنها چند روز مانده به آغاز رقابت‌ها از شرکت در این مسابقات انصراف داد. حضور جوکوویچ در رقابت‌های این فصل تنیس آزاد استرالیا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و او هنوز هیچ واکنشی برای حضور یا عدم حضور در این رقابت‌ها اعلام نکرده است.

 از دیگر دیدارهای‌های مهم برگزارشده می‌توان به دیدار مهم تیم لهستان مقابل یونان از گروه چهار مسابقات اشاره کرد که تیم لهستان موفق شد دو بر یک یونان را شکست دهد. استفانوس سیتسیپاس که در ترکیب تیم یونان قرار دارد، ابتدا قرار بود یکی از بازی‌های انفرادی را مقابل هورکاچ لهستانی برگزار کند، اما با صلاح‌دید مربیان این مسابقه برگزار نشد و بازیکنی دیگر جایگزین او شد.

سیتسیپاس به‌تازگی تحت عمل جراحی از ناحیه ساعد یا همان البو قرار گرفته است و ترجیح داده شد تا قبل از بهبودی کامل رقابت سنگینی انجام ندهد. تنیس البو از مصدومیت‌های شایع در بین بازیکنان تنیس است که در صورت تشدید آن حتی می‌تواند به پایان دوران حرفه‌ای یک ورزشکار در این رشته منجر شود. در دیگر دیدار برگزارشده از این گروه، تیم آرژانتین موفق شد با نتیجه سه بر صفر از سد تیم گرجستان عبور کند.

بیشتر از تنيس