انصراف جوکوویچ از شرکت در رقابت‌های جام ای‌تی‌پی در استرالیا

جوکوویچ در انتهای سال ۲۰۲۱ برترین تنیسور مرد جهان شناخته شد و برای هفتمین بار فصل را با مقام اول به پایان رساند

با توجه به قوانین جدید کشور استرالیا، جوکوویچ که واکسن کرونا نزده است قادر نیست به این کشور سفر و در مسابقات تنیس شرکت کند - OSCAR DEL POZO / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان که پیش‌ازاین قرار بود تیم تنیس صربستان را در رقابت‌های جام ای‌تی‌پی در کشور استرالیا همراهی کند، اعلام کرد که در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت. به گفته هم‌تیمی‌هایش او از آمادگی بسیار زیادی برای شرکت در رقابت‌ها فصل جدید برخوردار است و در شهر بلگراد به تمرینات اختصاصی مشغول است. جوکوویچ در انتهای سال ۲۰۲۱ برترین تنیسور مرد جهان شناخته شد و برای هفتمین بار فصل را با مقام اول به پایان رساند. او با عبور از رکورد پیت سمپراس افسانه‌ای حالا خود به‌تنهایی در صدر قرارگرفته است و قصد دارد تا در سال جدید بیست و یکمین عنوان خود در رقابت‌های گرند اسلم تنیس را نیز به‌دست آورد تا بالاتر از نادال و فدرر قرار بگیرد.

اما مدتی است که او برای حضور در رقابت‌ها سال جدید در کشور استرالیا دچار مشکل شده است. کشور استرالیا طبق قوانین جدیدی که وضع کرده است، اجازه ورود به مسافرانی که واکسن کرونا نزده باشند را نخواهد داد و کرگ تایلی مسئول برگزاری رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا نیز اعلام کرده است که تمامی تنیسورها برای شرکت در این رقابت‌ها باید دو دوز واکسن را زده باشند. این درحالی است که به‌تازگی فهرستی از بازیکنان برای حضور در رقابت‌های تنیس استرالیا منتشرشده است و نام جوکوویچ هم در بین آن‌ها دیده می‌شود. تایلی می‌گوید: ما به مسائل شخصی بازیکنان کاری نداریم ولی امیدواریم که او نیز مانند دیگر بازیکنان واکسن را دریافت کرده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما ازآنجایی‌که فاصله دو دوز از واکسن باید حداقل سه ماه باشد، این تردید به وجود آماده است که اگر جوکو به‌تازگی اقدام به این کارکرده باشد نمی‌تواند دوز دوم را به این زودی‌ها دریافت کند و همین موضوع می‌تواند دلیل انصراف او از رقابت‌های جام ای‌تی‌پی باشد. این پرسش مطرح می‌شود که او در صورت واکسن نزدن آیا می‌تواند دلیل پزشکی و قانع‌کننده‌ای را فراهم کند تا بتواند در استرالیا حضورداشته باشد؟ این موضوع فقط برای جوکو نیست و تیم همراهان و مربیان او نیز باید اقدامی مشابه انجام داده باشند. کرگ تایلی نیز مدعی شده است که تاکنون جوکو به‌طور قطعی برای شرکت در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا که کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد، اعلام آمادگی نکرده است و واکسن زدن یا نزدن او به یکی از مهم‌ترین اخبار تنیس در این روزها تبدیل ‌شده است.

دنیس شاپووالوف، تنیسور جوان و اهل کشور کانادا نیز که قرار بود در رقابت‌های تنیس جام ای‌تی‌پی، تیم کشورش را همراهی کند، پس از ورود به شهر سیدنی با مثبت شدن جواب تستش مواجه شد و خود را در قرنطینه قرار داده است. او اعلام کرد که علائم خفیفی دارد و حال عمومی او خوب است. شاپووالوف نیز در رقابت‌های نمایشی ابوظبی حضور داشت و حالا او نیز مانند نادال، بنچیچ و اونس جابر به کرونا مبتلا شده است.

رقابت‌های جام ای‌تی‌پی قرار است از روز یکم ژانویه سال جدید میلادی در شهر سیدنی استرالیا با حضور ۱۶ تیم، کار خود را آغاز کند و تیم روسیه مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

بیشتر از تنيس