دومینیک تیم، دومین غایب بزرگ رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا

دومینیک تیم روز سه‌شنبه اعلام کرد با توجه به اینکه آمادگی خوبی ندارد، ترجیح می‌دهد در رقابت‌های استرالیا شرکت نکند

دومینیک تیم، تنیسور صاحب‌نام اتریشی و دارنده یک عنوان گرند اسلم است - William WEST / AFP

دومینیک تیم، تنیسور صاحب‌نام اتریشی و دارنده یک عنوان گرند اسلم، در اینستاگرام اعلام کرد که در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۲۲ شرکت نخواهد کرد.

او چند هفته پیش، برای تمرین بیشتر و آمادگی برای شرکت در اولین گرند اسلم سال در دبی اقامت داشت و قرار بود در رقابت‌های نمایشی ابوظبی شرکت کند اما دو روز قبل از شروع رقابت‌ها، از شرکت در این مسابقات انصراف داد و پس از آن، در پی یک سرماخوردگی، تمرین‌های خود در امارات را متوقف کرد و ترجیح داد به کشورش اتریش بازگردد و تمرین‌های خود را آنجا پی بگیرد.

او روز سه‌شنبه اعلام کرد با توجه به اینکه آمادگی خوبی ندارد، ترجیح می‌دهد در رقابت‌های استرالیا شرکت نکند. تیم شش ماه پیش به‌ دلیل آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه مچ دست مجبور شد از مسابقات کناره بگیرد و همین موضوع باعث شد تا جایگاهش در بین ۱۰ تنیسور برتر دنیا را از دست بدهد. او اکنون در رده پانزدهم تنیس مردان قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم پیش از رقابت‌های ابوظبی گفته بود که آسیب‌دیدگی‌اش کاملا برطرف شده است و شرایط بسیار عالی پیش می‌رود اما حالا با مشورت مربیان و پزشکان تصمیم خود را تغییر داده است و قصد دارد از رقابت‌های کوردوبا در آرژانتین که اواخر ژانویه ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، به مسابقات حرفه‌ای بازگردد.

پیش از دومینیک تیم، دیگر تنیسور صاحب‌نام در بخش زنان یعنی سرنا ویلیامز ۴۰ ساله نیز اعلام کرده بود که در رقابت‌های تنیس استرالیا شرکت نخواهد کرد. سرنا ویلیامز گفت که به دلیل مشکلات بدنی نمی‌تواند در این رقابت‌ها که همیشه برای او جایگاه خاصی داشته است، شرکت کند.

شیوع سویه جدید ویروس کرونا و انتشار سریع بیماری در کل جهان، بیشتر بازیکنان مطرح دنیای تنیس را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است و در حالی که تنها حدود ۲۰ روز به شروع این رقابت‌ها باقی مانده، حضور بازیکنان سرشناس در این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام است.

رقابت‌ها فصل جدید تنیس از روز اول ژانویه ۲۰۲۲ در سیدنی استرالیا با رقابت‌های جام ای‌تی‌پی آغاز خواهد شد و پس از آن، از سوم ژانویه قرار است پیش از شروع اولین گرند اسلم سال، رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی در شهرهای ملبورن و آدلاید برگزار شود. نادال، روبلف و شاپووالوف که به تازگی به کرونا مبتلا شده‌اند، به احتمال زیاد نمی‌توانند تا پیش از رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در هیچ رقابت دیگری حضور داشته باشند.

بیشتر از تنيس