روز سرنوشت‌ساز برای تیم‌ها در سری آ ایتالیا، جدایی احتمالی رونالدو از یووه

تیم میلان که در حال حاضر در رده سوم جدول رده‌بندی جای دارد، در حساسترین مسابقه و بازی سخت و دشواری در خارج از خانه، میهمان آتالانتا و شاگردان گاسپرینی است

رونالدو به همراه جام قهرمانی مسابقات کوپا ایتالیا - Miguel MEDINA / AFP

رقابت‌های سری آ ایتالیا امروز در حالی به پایان می‌رسد که تیم فوتبال اینترمیلان، دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها، پس از ۱۱ سال قهرمانی را به دست آورد و به سلطنت ۹ ساله یوونتوس پایان داد. آنتونیو کونته، سرمربی تیم فوتبال اینتر، که پس از ناکامی در کسب عنوان قهرمانی در سال اول حضورش در این تیم تا آستانه اخراج از این باشگاه هم پیش رفته بود، در این فصل با اقتدار تیمش را به مقام قهرمانی رساند.

در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان، اینتر میلان خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت و در مسابقات جام حذفی ایتالیا نیز در مسابقه یک‌چهارم نهایی مغلوب یووه شد.

جدا از قهرمانی اینتر، سایر مسابقات روز آخر هم بسیار حساس است و تمامی چهار تیم بعدی جدول رده‌بندی یعنی ناپولی، آ.ث میلان، آتالانتا و یووه، برای کسب عنوان دوم و سومی و حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد شانس دارند و رقابت نزدیکی خواهند داشت. نتیجه نگرفتن هریک از این سه تیم می‌تواند جایگاه آن‌ها در جدول را تغییر دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بین این چهار تیم، شاید شانس ناپولی با مربی نامدار خود گتوزو، از سه تیم دیگر بیشتر باشد. آن‌ها در ورزشگاه خانگی خود که به نام اسطوره فوتبال جهان و آرژانتین، دیه‌گو آرماندو مارادونا، نامگذاری شده است، میزبان هلاس ورونا میانه جدولی هستند و برای پیروزی در این مسابقه شانس بسیار زیادی دارند.

تیم میلان که در حال حاضر در رده سوم جدول رده‌بندی جای دارد، در حساسترین مسابقه و بازی سخت و دشواری در خارج از خانه، میهمان آتالانتا و شاگردان گاسپرینی است که چند روز پیش نیز در فینال کوپا ایتالیا مغلوب یووه شدند و جام قهرمانی را از دست دادند.

پیروزی هریک از این دو تیم در این مسابقه، بدون احتساب نتیجه در دیگر مسابقات، می‌تواند جایگاه دومی آن‌ها را قطعی کند که برای هر دو کار بسیار سختی به نظر می‌رسد.

تیم فوتبال یووه که با قهرمانی در کوپا ایتالیا روحیه دو چندانی گرفته است، هم در خارج از خانه به مصاف تیم جوان بولونیا خواهد رفت. این مسابقه برای باشگاه و هواداران و در آن سمت برای کریس رونالدو نیز بسیار حائز اهمیت است. آنچه در این مسابقه مشخص است این است که سرنوشت یوونتوس به دست خود آن‌ها رقم نخواهد خورد و آن‌ها با پیروزی در این مسابقه هم باید منتظر دیگر نتایج بمانند تا در صورت امتیاز از دست دادن ناپولی و میلان یا آتالانتا، بتوانند جایگاه دوم یا سوم را کسب کنند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد جدا شدن رونالدو هر دقیقه به واقعیت نزدیکتر می‌شود و نرسیدن یووه به لیگ قهرمانان برای فصل بعد، به طور قطع پایان همکاری او با یووه را در پی خواهد داشت. حتی حضور پیرلو نیز روی نیمکت یووه برای فصل بعد هم به این مسابقه بستگی دارد.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که سران باشگاه یونایتد با مدیر برنامه رونالدو مذاکراتی داشته‌اند و سولسشر نیز از حضور او در یونایتد استقبال می‌کند؛ بنابراین این مسابقه می‌تواند آخرین بازی رونالدو با پیراهن یووه باشد.

رونالدو در این فصل از رقابت‌های سری آ، ۲۹ گل به ثمر رسانده است و لوکاکو، مهاجم اینتر، را با ۲۳ گل پشت سر خود دارد و به نظر می‌رسد که لقب بهترین گلزن این رقابت‌ها در این فصل را به دست خواهد آورد. این عنوان به همراه قهرمانی در کوپا ایتالیا، می‌تواند پایانی خوش برای این اسطوره فوتبال دنیا در تیم یووه باشد.

بیشتر از فوتبال