تقدیر از ابتکار نیوزیلند در استفاده از ستاره‌های پورن در امنیت اینترنت

نوجوانان نیوزیلندی برای آموختن درباره سکس از اینترنت استفاده می‌کنند

عکس آرشیوی از یکی از بازیگران پورن، کندرا لاست، در لاس وگاس، سپتامبر ۲۰۱۹- Bryan Steffy/Getty Images/AFP

تبلیغی از دولت نیوزیلند که بازیگران فیلم‌های پورن را برهنه نشان می‌داد بعد از آن‌که در فضای مجازی فراگیر شد، به طور گسترده برای ترویج امنیت اینترنت مورد ستایش قرار گرفت.

این تبلیغ غیرعادی بخشی از کارزار دولت با نام «در فضای مجازی واقعی باش» است و دو بازیگر برهنه فیلم‌های پورن به نام‌های سو و درک را به تصویر می‌کشد.

این زوج پشت در خانه مادری ظاهر می‌شوند تا به او بگویند پسرش روی لپ‌تاپ خود و سایر دستگاه‌ها، فیلم پورن آن‌ها را تماشا می‌کند و بعد به او هشدار می‌دهند که به همین خاطر او ممکن است نداند رابطه جنسی و عاطفی در دنیای واقعی واقعا چگونه است.

سو به این مادر وحشت‌زده که ساندرا نام دارد و نقش او توسط جاستین اسمیت طنزپرداز ایفا می‌شود می‌گوید: «ما معمولا برای افراد بالغ فیلم می‌سازیم ولی پسر شما تنها یک کودک است. او ممکن است نداند رابطه جنسی و عاطفی واقعا چگونه کار می‌کند.»

بعد از آن که آن‌ها اعتراف می‌کنند در فیلم‌ها «مستقیم سراغ خود قضیه» رفته و در فیلم‌های پورن درباره عنصر رضایت صحبت نمی‌کنند، درک اضافه می‌کند: «من هیچ وقت در زندگی واقعی این گونه رفتار نمی‌کنم.»

بعد از آن پسر نوجوان آن‌ها را جلوی در خانه می‌بیند و وقتی آن‌ها را تشخیص می‌دهد کاسه خوراکی در دستش را بی‌هوا رها می‌کند.

راوی هم تبلیغ را با این گفته به پایان می‌برد: «بسیاری از کودکان نوجوان برای آموزش درباره سکس از پورن استفاده می‌کنند. در فضای مجازی واقعی باش.» و بعد آدرس یک وب‌سایت به همین نام را می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ویدیو بعد از آن ساخته شد که گزارشی سال گذشته منتشر شد و طبق اطلاعات آن، نوجوانان در نیوزیلند برای آموختن درباره سکس از اینترنت به عنوان راه اصلی استفاده می
‌کنند.

هیلاری نگان کی، سخن‌گوی سازمان بیماری حرکت، سازمانی که پشت این تبلیغ و کارزار مجازی است، گفت: «والدین هنگام برخورد با این موارد باید اعتماد به نفس داشته باشند ... دست آخر آن‌ها بهترین اشخاص برای امن و ایمن نگه داشتن کودکان خود هستند.»

او افزود: «نیازی نیست پاسخی برای تمام سؤالات آن‌ها داشته باشید ولی حمایت از کودکان خود و ارائه راهنمایی‌های بالغانه وقتی در فضای مه‌آلود آنلاین گشت می‌زنند واقعا باعث تغییری چشم‌گیر خواهد شد.»

این ویدیو در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شد و تنها در توییتر بیش از ۸ میلیون بار دیده شده است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی واکنشی مثبت به این تبلیغ داشتند و یکی از آن‌ها در توییتر نوشت: «کیوی‌ها (نیوزیلندی‌ها) دوباره موفق شدند. واقعا تبلیغی درخشان، بامزه و صادقانه درباره امنیت در اینترنت است. واقعا عاشق این کار آن‌ها هستم که به جای این که به والدین بگویند دستگاه کودک را خاموش کنند به آن‌ها یاد می‌دهند مهارت‌های خود را تقویت کنند.»

کاربر دیگری در توییتر به سادگی نوشت «نیوزیلند واقعا بی‌نظیر است.» و فرد دیگری این ویدیو را به عنوان یک «اعلان خدمات عمومی عالی» توصیف کرد.

وب‌سایت کارزار در فضای مجازی واقعی باش نیز توصیه‌هایی برای والدین و پرستاران کودکان در زمینه قلدری و آراستن در فضای مجازی ارائه می‌کند تا آن‌ها نیز بتوانند کودکان خود و نوجوانان را امن نگه دارند.

© The Independent

بیشتر از زندگی