اجازه ساخت اولین «تست در خانه» ویروس کرونا در آمریکا صادر شد

در مرحله اول، تست‌های خانگی در اختیار کادرهای پزشکی قرار خواهد گرفت

این تست خانگی توسط شرکت «لب‌کورپ» تهیه شده است - Joseph Prezioso / AFP

تنظیم کننده‌های مقررات بهداشتی در ایالات متحده روز سه شنبه با ساخت اولین تست خانگی ویروس کرونا موافقت کرد. این تست اجازه می‌دهد مردم بتوانند نمونه‌ها را در منازل خود جمع‌آوری کنند و برای بررسی به آزمایشگاه‌ها ارسال کنند. این روش جدید می‌تواند افزایش گسترده تست‌ تشخیص ویروس کرونا را امکان پذیر کند.  

این تست که توسط شرکت «لب‌کورپ» تهیه شده است، در مراحل اولیه فقط در دسترس کارکنان مراکز بهداشتی و کسانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند خواهد بود، آن هم با تجویز دکتر. این نمونه‌ها البته همچنان باید برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه‌های «لب‌کورپ» که دارای مرکز در سراسر امریکا‌ست ، فرستاده خواهد شد.

طی روزها و هفته‌های گذشته، موضوع افزایش تست‌ تشخیص کرونا از مردم در آمریکا یکی از بحث‌های داغ و جنجالی بوده است چرا که مقامات دولت‌های محلی می‌گویند تا زمانی که تست‌ از مردم به صورت گسترده انجام نشود، بازگشایی اقتصادی شهرها عملا با خطر زیادی مواجه خواهد بود. به این ترتیب وقتی مردم بتوانند خودشان در خانه چنین تستی را انجام دهند، خطر ابتلای افراد سیستم بهداشتی کمتر خواهد شد و کمک خواهد کرد که تجهیزات حفاظتی فردی بیشتری در دسترس باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای تست کرونای خانگی، ابتدا افراد با پرسشنامه آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر پزشک مجوز صادر کند باشد، شرکت لب‌کورپ،  یک کیت آزمایش را به خانه افراد ارسال می‌کند. این کیت شامل سواب پنبه‌ای‌، یک لوله جمع آوری، یک کیسه عایق بندی شده و جعبه برای ارسال نمونه به لب‌کورپ است. برای گرفتن نمونه، در هر سوراخ بینی یک سواب پنبه چرخانده می‌شود. نتایج آزمون به‌ صورت آنلاین در وب سایت شرکت به صورت خصوصی و امن برای کسانی که تست داده‌اند، منتشر می‌شود.

این شرکت اعلام کرده است که این تست‌ها طی هفته‌های آینده قابل دسترس خواهد بود. هر کیت ۱۱۹ دلار قیمت دارد. این کیت در مریلند، نیوجرسی، نیویورک و رود آیلند در دسترس نخواهد بود. این ایالت‌ها قوانینی دارند که تست‌خانگی را ممنوع می‌کند. 

در ابتدا، سازمان غذا و دارو کارکنان مراقبت های بهداشتی را ملزم کرده بود که برای گرفتن نمونه تست ویروس کرونا از بیماران، که عمولاً با چسباندن یک سواب بلند به پایین بینی یا گلو انجام می‌شود، از ماسک، دستکش و سایر وسایل محافظتی استفاده کنند.

پس از آن،  اداره غذا و داروی آمریکا روش تست شخصی را تأیید کرده است. آزمایش تشخیص کرونای لب‌کورپ، اولین در نوع خود است که اجازه می‌دهد چنین تستی در منزل و بدون نظارت کادر پزشکی انجام شود. 

مقامات آمریکایی مسوول در اداره غذا و داروی این کشور گفته‌اند که داده‌های آنها نشان می‌دهد این تست به مانند تستی که دکترها در دفترشان انجام می‌دهند، بسیار ایمن و دقیق است.

بیشتر از جهان