بازگشت به کار در نیویورک مستلزم انجام «میلیون‌ها» تست کروناست

تلفات روزانه نیویورک در روز پنجشنبه به ۷۷۷ نفر رسیده است

فرماندار نیویورک روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه خود با اعلام اینکه تنها در روز پنج‌شنبه ۷۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند از مردم خواست در خانه بمانند چرا که چنین سیاستی در حالت جواب دادن است و منحنی ابتلا به ویروس کرونا به جای افزایش در حال مسطح شدن است. 

اندرو کوئومو گفت که «به عنوان یک ملت ما نباید در چنین وضعیتی قرار می‌گرفتیم که بخواهیم از چین ماسک بخریم اما بیایید که با دقت و توجه این مرحله را پشت سر بگذاریم». 

او در خصوص اظهار نظرهایی مرتبط با باز کردن کسب‌وکارها و بازگشتن مردم به سر کار خواستار آن شد که در این زمینه به مطالعات و آمار و کشورهای دیگر توجه شود. 

او گفت که بیمارستان‌های موقتی با بیش از ظرفیت‌ خود کار می‌کنند و هم اکنون در نیویورک بر اساس برخی مدل‌ها به  تخت بیمارستانی بیشتری نیاز است. وی با این‌حال افزود که اگر منحنی همچنان پایین بماند بیمارستان‌ها قادر خواهند بود که بیماران را پذیرش کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در پاسخ به سوالی در مورد تست‌ کردن افراد گفت که این ایالت متکی به شرکت‌های خصوصی بوده است که این تست را بخرند و جمع‌آوری کنند و بعد از بسته‌بندی به سمت ایالت بفرستند و توضیح داد: «ما با شرکت‌ها در تماس بودیم اما نتوانستیم شرکت‌ خصوصی پیدا کنیم که در ابعادی که نیاز داریم، تست تولید کند.» او گفت چنین کاری نیازمند همکاری گسترده با دولت فدرال است. 

فرماندار نیویورک گفت که تست وجود دارد اما بسیج امکانات برای انجام میلیون‌ها تست مهم است. او گفت برای بازگشت به کار باید افراد تست شوند. تست‌هایی که افراد بعد از بیست دقیقه بتوانند نتیجه تست را دریافت کنند. او اضافه کرد که به عنوان فرماندار ایالت نمی‌تواند شرکت‌های خصوصی را برای دریافت تست مجبور کند ولی این کاری است که رییس‌جمهوری آمریکا امکان قانونی انجام آن را خواهد داشت.

هم اکنون بر اساس اطلاعاتی که مقامات نیویورک منتشر کرده‌اند این ایالت پس از چندین هفته توانسته است که منحنی ابتلا به ویروس کرونا را مسطح کند و از روند فزاینده روزانه جلوگیری کند.

تا ظهر روز جمعه بیش از ۴۶۷ هزار نفر فرد مبتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شدند و در این میان ۱۶ هزار ۷۳۶ نفر جان خود را در برابر این ویروس از دست داده‌اند.

اندرو کوئومو در پاسخ سوالی که دولت فدرال باید در دسامبر و ژانویه در زمینه شیوع کرونا هشدار می‌داد، گفت: «زمان سرزنش کردن نیست. رییس جمهوری می‌گوید که سازمان بهداشت جهانی باید زودتر هشدار می‌داد، اما من نمی‌دانم. برخی انگشت خود را به سمت سازمان بهداشت جهانی نشانه می‌روند و برخی انگشت را به سمت دولت آمریکا نشانه می‌روند. تئوری‌های مختلفی وجود دارد.»

او گفت متخصصین درست می‌گفتند که اگر یک سری اقدامات انجام شود، منحنی ویروس کرونا مسطح خواهد شد. به خاطر یک سری از اقدامات که در نیویورک انجام شده است، این ایالت بسیار بهتر از بدبینانه‌ترین تخمین‌ها عمل کرده است. 

او همچنین گفت که در حال حاضر در نیویورک  دستگاه‌ کمک تنفسی برای بیماران مبتلا به کرونا به اندازه کافی وجود دارد و افزود اگر بستری شدن افراد همین‌طور پایین بماند، مشکلی نخواهد بود. وی با این‌حال تاکید کرد این موضوع «فقط وقتی اتفاق می‌افتد که به کارهایی که می‌کنیم ادامه بدهیم».

بیشتر از جهان