تست جدید در آمریکا برای ارزیابی میزان ایمنی‌‌ مردم مقابل کرونا

این تست‌ها قرار است طی هفته‌های آینده در اختیار عموم قرار بگیرد

قدردانی از کادر بیمارستانی در نیویورک، ۹ آوریل- DAVID DEE DELGADO/GETTY/AFP

دکتر آنتونی فاوچی، عضو کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید و متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت طی روزهای آینده در آمریکا تستی عرضه خواهد شد که مشخص می‌کند که آیا افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، به میزانی از ایمنی در برابر آن دست‌یافته‌اند یانه. 

او که روز جمعه با شبکه سی ان ان آمریکا سخن می‌گفت افزوده است که در طی هفته آینده یا اندکی پس از آن، تعداد زیادی از این تست‌ها برای عموم در دسترس خواهد بود. 

به گزارش نیویورک تایمز بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا و ایتالیا استفاده از تست‌های مشابهی را برای اینکه مشخص کنند چه افرادی با ابتلا به این ویروس ایمنی یافته‌اند‌ در نظر گرفته‌‌اند. این تست‌ها از این جهت مهم هستند که روی سیاست‌گذاری در خصوص اینکه مردم چه زمانی می‌توانند به کار برگردند بسیار موثر خواهد بود تا به این ترتیب اندکی از فشار اقتصادی که هم اکنون در سراسر آمریکا احساس می‌شود، کاسته شود. 

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که طی هفته‌های گذشته مشکلات جدی در خصوص دقت تست‌های مختلف و همچنین اعتبار آنها مطرح شده است. نکته دیگر این است که مشخص نیست که دقیقا افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند دقیقا چه نوع ایمنی‌ای‌ خواهند داشت و مدت آن چقدر است.

آقای فاوچی گفته است که تهیه‌کنندگان تست‌های «آنتی‌بادی»، با کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید مشورت کرده‌اند و برخی از موانع بر سر تهیه این تست‌ها را از سر راه برداشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به سی ‌ان ان گفت: «حالا که ما در نقطه‌ای هستیم که باز کردن کشور را در نظر می‌گیریم، خیلی مهم است که بدانیم این ویروس چقدر در جامعه نفوذ پیدا کرده است.»

دکتر فاوچی گفت  این تست‌های موسوم به «آنتی‌بادی» در تعداد زیاد در دسترس خواهد بود. او گفت احتمال زیادی وجود دارد که افراد زیادی مبتلا شده باشند بدون علائم و دانستن این خیلی مهم است. 

این متخصص برجسته همچنین این موضوع را مطرح کرد که ممکن است از آمریکایی‌ها خواسته بشود تا «گواهینامه امن بودن» با خود حمل کنند. به عبارتی همه این تست را بدهند تا مشخص شود  به این ویروس مبتلا شده‌اند یا خیر.

به گفته دکتر فاوچی کارگروه کرونا هر روز جلسه می‌گذارد و این تست‌ها در روزهای آینده در تعداد بسیار زیادی قابل دسترس خواهد بود. 

عضو کارگروه کرونای کاخ سفید با توجه اظهارنظرها برای تعیین رو اول می برای باز شدن برخی از کسب‌وکارها بار دیگر گفت که این ویروس است که مشخص می‌کند که چه زمانی این اتفاق می‌افتد. 

او گفت در شهرهایی مثل نیویورک آمارها مشخص است که در مسیر درست حرکت می‌کنند و به مردم توصیه کرد با وجود ظاهر شدن برخی نشانه‌های امیدوارکننده، همچنان به فاصله‌گیری اجتماعی ادامه بدهند. 

وی افزود که مسطح شدن منحنی ابتلا به کرونا در برخی از شهرها به خاطر اثربخشی سیاست‌های محدود کننده فاصله گیری‌ اجتماعی است و همچنان باید ادامه پیدا کند. او گفت هفته گذشته هفته بدی در خصوص تعداد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا بوده است. 

اگر چه در نیویورک با اینکه تعداد مرگ در ایالتی مانند نیویورک افزایش پیدا کرده است، همزمان تعداد افرادی که در بیمارستان‌ها بستری شد‌ه‌اند، کمتر شده است و به همین جهت خو‌ش‌بینی در خصوص اینکه ممکن است که نیویورک از بدترین سناریوهای پیش‌بینی‌شده برای این شهر فاصله گرفته باشد، بیشتر شده است. 

تا روز جمعه، ۱۰ آوریل، تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا در آمریکا از مرز ۴۶۶ هزار نفر عبور کرد و تعداد افرادی که جان خود را در برابر این ویروس از دست دادند، به ۱۶ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.