مد زیبایی که شارلیز ترون را پشیمان کرد

در دهه ۱۹۹۰ ابروهای باریک نازک بسیار پرطرفدار بود و این بازیگر ۴۸ ساله برنده جایزه اسکار، یکی از زنان پرشماری بود که آن زمان از این گرایش پیروی کرد

هشتمین دوره جوایز زیبایی هالیوود در مارس ۲۰۲۳ - Getty Images via AFP

شارلیز ترون به‌تازگی گرایش زیبایی را که [با عواقب آن] «همچنان درگیر» است، فاش کرد.

در دهه ۱۹۹۰ ابروهای باریک نازک بسیار پرطرفدار بود و این بازیگر ۴۸ ساله برنده جایزه اسکار، یکی از زنان پرشماری بود که آن زمان از این گرایش پیروی کرد. اما حالا که [گرایش] ابروهای کاملا پرپشت بازگشته است، می‌گوید از کاری که در آن دوره انجام داد، پشیمان است.

سال‌ها است که او بازیگری با ظاهر هزارچهره شناخته می‌شود که ده‌ها مدل و رنگ و سایه مو را آزموده است. بازیگر فیلم «خبر داغ» (Bombshell) در گفت‌وگویی با نشریه «این‌استایل» (InStyle) اعتراف کرد که از [پیگیری] یکی از مدل‌های ظاهری‌اش بیش از همه پشیمان است:«همین و بس! ابروهای باریک دهه۹۰!» با اینکه دو دهه از آن زمان گذشته است، این بازیگر به شوخی گفت:«هنوز با عواقبش درگیرم.»

زنان پرشماری کوشیدند از ابروی باریک ترون تقلید کنند. آن[ابرو]ها اوج زیبایی دهه ۱۹۹۰ به‌شمار می‌رفتند. بازیگران مطرح دیگر آن زمان، مثل پاملا اندرسون، نیز در محبوبیت این گرایش نقش داشتند. اما ابروی محو او در فیلم «مکس دیوانه:‌جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) تنها باری نبود که به‌وضوح [بازی] با [فرم] ابروهایش را آزمود. در ۲۰۰۴ که برای بازی در فیلم «هیولا» (Monster) برنده اسکار «بهترین بازیگر زن» شد، ابروهای معروفش کمرنگ و محو شد.

ابروی باریک و کمرنگ به لطف ظاهر پشت و روی صحنه بلا حدید، مدل معروف، و جولیا فاکس، بازیگر فیلم «جواهرات تراش‌نخورده» (Uncut Gems) دوباره محبوب شده است. هرچند، ترون قصد ندارد این بار به این گرایش تن دهد و می‌گوید ظاهر خود را به همین شکل موجودش پذیرفته و دوستش دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در گفت‌وگویی که به‌تازگی با نشریه الور (Allure) انجام داده است، گفت:«چهره‌ام دارد تغییر می‌کند و من به این تغییر و پیرشدن چهره‌ام عشق می‌ورزم. اما مردم فکر می‌کنند من پوست‌کشی [بالا کشیدن پوست به منظور جوانی] کرده‌ام. انگار می‌گویند «با صورتت چه کار کردی؟» من هم انگار می‌گویم، «ج...، دارم پیر می‌شوم! معنی‌اش این نیست که جراحی پلاستیک ارزان انجام داده‌ام. چیزی است که شده.»

ترون با تمام معیارهای دوگانه مخالف است و می‌گوید با توقعات نامتناسبی که [جامعه] با افزایش سن از زنان دارد، «همیشه مشکل» داشته است. او خاطرنشان کرد که [از نگاه نادرست جامعه] «مردان مسن انگار شراب‌ ناب کهنه‌اند و زنان پابه‌سن‌گذاشته انگار گل‌ چیده‌شده.»

او در ادامه گفت:«من با این دیدگاه مخالفم و می‌خواهم با آن مبارزه کنم. اما همچنین فکر می‌کنم زنان دلشان می‌خواهد هرطور که دوست دارند پیر شوند. به نظرم باید با نحوه سپری کردن مسیرمان کمی همدلانه‌تر باشیم. مسیر کنونی من برای اینکه چهره‌ام برود روی تابلو تبلیغاتی، دیگر خیلی خنده‌دار است.»

دختر بزرگش به‌تازگی از جلو یک تابلو تبلیغاتی که او در آن مدل جدید ژدور (JÁdore)، عطر ۲۴ ساله دیور، را تبلیغ می‌کند، رد شد و حرف‌های خشمگینی برای مادرش داشت. ترون اقرار می‌کند: «دختر بزرگم از خجالت آب شده بود. به من گفت «وای، مامان! تو حتی یک بلوز تنت نیست.» گفتم: «حق با توست، اصلا حواسم نبود.» او می‌گفت:«همه دوستانم این [تصویر] را می‌بینند. می‌گویم یعنی، نمی‌شد دست‌کم یک بلوز بپوشی؟»

ترون در مقام سفیر نشان تجاری ژدور قرار است دخترش را کمی بیشتر هم شرمنده کند، چون این نشان تجاری طراحی درصدد است عطر لور د ژدور (LÒr De JÄdor) را عرضه کند؛ احیای عطر کلاسیکی که ترون نزدیک به ۱۹ سال آن را تبلیغ کرده است. 

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی