تلالو نمادهای مد در جدیدترین مجموعه جواهرات فاخر شانل

یکی از ثابت‌ترین نقوش در تمام مجموعه‌های شانل، شیر است که نقش محبوب گابریل شانل بود

الماس و سنگ‌های قیمتی بر بستری از طلا، الگوی درهم‌تنیده پارچه تویید را بازسازی کردند-facebook/chanel

یک قرن پس ‌از آنکه کوکو شانل، مشهورترین ژاکت را به دنیای مد معرفی کرد، مجموعه‌ای از نمادهای ماندگار این خانه مد فرانسوی در جدیدترین جواهرات فاخر شانل جلوه‌گری می‌کنند؛ از جمله ژاکت (کت) نمادین تویید که امسال در ساعت‌های خاص شانل هم حضور پررنگی دارند.

گابریل «کوکو» شانل، نخستین ژاکت خود را در ۱۹۲۵ طراحی کرد. این ژاکت در سال‌های پس از تولید آن در انواع مختلفی از بافت‌های پیچیده و چندرنگ، از نخ‌های طلا و ابریشم گرفته تا پولک، دوخته شد.

پاتریس لگورو Patrice Leguéreau، مدیر خلاقیت بخش جواهر شانل، نخستین بار در ۲۰۲۰، با مجموعه‌ای از ۴۵ قطعه منحصربه‌فرد جواهرات فاخر، این خانه مد را با الهام از تویید راه‌اندازی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جواهرات با بستری از طلا که با الماس و سنگ‌های قیمتی تزئین شده است، الگوی درهم‌تنیده متمایز پارچه آن ژاکت را بازسازی کردند.

با الهام از این مجموعه، شانل ۶۳ قطعه جواهرات جدید معرفی کرد که به پنج مجموعه تقسیم شده‌اند که هر یک از آن‌ها به یکی از پنج نماد به‌یادماندنی شانل اشاره دارند: روبان سفید، شکوفه کاملیای صورتی، ستاره دنباله‌دار روی پس‌زمینه آبی، خورشید طلایی، و شیری که با جرقه‌های قرمز احاطه شده است.

جواهرات جدید شانل با الهام از تویید

در میان بسیاری از نقش‌ها و عناصر شانل، تویید از پارچه‌هایی است که بیش از یک قرن با این خانه مد مرتبط بوده است. این پارچه پشمی اسکاتلندی دستباف، محبوب گابریل شانل بود و تقریبا در هر مجموعه لباس مردانه و زنانه در حکم پارچه پس‌زمینه استفاده می‌شد. این پارچه نمادین اینک راه خود را به بخش جواهرات نیز گشوده است و الهامبخش Tweed de Chanel، جدیدترین مجموعه جواهرات این خانه مد پیشتاز است.

دنباله‌دار (Étoile)

«ستاره دنباله‌دار» نقش اصلی در جواهرات الماس (Bijoux de Diamants) بود، نخستین و تنها مجموعه جواهرات فاخر که خود کوکو شانل خلق کرد. مجموعه ستاره شانل (Étoile) با بازگرداندن آن درونمایه به‌یادماندنی، تصویری خیره‌کننده از یک آسمان پرستاره را در سایه‌های سیاه، آبی و زرد ترسیم می‌کند. رشته‌های لاجورد و اونیکس با الماس‌های سفید گرانبها و یاقوت‌های کبود زرد نیز در مرکز صحنه قرار می‌گیرند.

مجموعه آفتاب تویید (Tweed Soleil)

این قطعات، با ادای احترام به عنصر محوری خورشید نمادین شانل، رنگ‌های گرم و پرجنب‌وجوش را با الماس‌های زرد و سفید به نمایش می‌گذارند که مکمل کاملی برای جواهرات با رنگ طلایی است.

این مجموعه، سه زیرشاخه کامبون (یکی دیگر از نمادهای شانل)، آفتاب و بیزانس دارد.

شیر (The Tweed Lion)

یکی از ثابت‌ترین نقوش در تمام مجموعه‌های شانل، شیر است که نقش محبوب گابریل شانل بود. مجموعه «شیر تویید» شامل قطعه‌های درخشانی است که از «سلطان جنگل» الهام گرفته شده است و رنگ‌های غلیظ و درخشان قرمز، نارنجی و زرد آن، با یاقوت کبود، زرد و گارنت اسپسارتیت به اوج می‌رسد.

روبان (Tweed Ruban)

همه طرح مشهور روبان شانل را می‌شناسند؛ نمادی که  ظرافت و پیچیدگی این خانه مد را به رخ می‌کشد. این قطعات زیبا و درخشان، آبشاری از الماس را در برش‌های متنوعی مانند مارکی، گرد، بیضی و باگت به نمایش می‌گذارند که با مروارید درهم‌آمیخته شده است تا حال‌و‌هوای ملایم به طرح بافت اضافه کند.

شکوفه کاملیا (Tweed Camelia)

قطعه‌ای دیگر در جواهرات فاخر شانل، ادای احترام احساسی به کوکو شانل است. این مجموعه با رنگ‌های صورتی رژگونه، پر از یاقوت‌های صورتی پودری و فوشیای مخلوط‌ شده با الماس‌ سفید و گل‌های زیبای کاملیای صورتی-طلایی است که به طرز ماهرانه‌ای در هر قطعه جواهر جا داده ‌شده‌اند.

گردنبند کاملیا، نقطه برجسته این مجموعه است؛ چارچوب بافته‌شده از طلای رز ۱۸ عیار که با الماس‌هایی بیضی و گلابی و یاقوت صورتی گرد تزئین شده و روی آن یک شکوفه کاملیا توری الماسی قرار گرفته است که می‌توان آن را جدا کرد و به منزله سنجاق‌سینه به‌کار گرفت.

بیشتر از مُد و زیبایی