با بهار نارنج عروسی خود را به سبک سلطنتی برگزار کنید

عروس‌ها با الهام‌گرفتن از سلیقه ملکه ویکتوریا، شکوفه محبوب او را در تزئینات روز عروسی‌شان گنجاندند

عشق ویکتوریای جوان به شکوفه نارنج پیوندی عمیق با ازدواج او با شاهزاده آلبرت در سال ۱۸۴۰ داشت- Royal Collection Trust

اگر می‌خواهید در جشن ازدواجتان از سنت‌های قدیمی و سبک کلاسیک پیروی کنید، می‌توانید به سراغ ایده‌هایی بروید که صدها سال است امتحان خود را پس داده‌اند، مانند «عروس بهار نارنج».

این شکوفه‌های زیبا و خوشبو قرن‌ها در تزیینات، جواهرات، و زیورآلات در اغلب نقاط جهان حضور داشته‌اند، چه در کشورهایی که صاحب نارنجستان‌های وسیع بودند و چه در مناطقی که مرکبات و شکوفه آن‌ها سوغاتی گران‌بها بود که از مناطق گرم جنوبی می‌آمد.

سبک «شکوفه نارنج»، مانند لباس سفید عروسی و سنت‌های دیگری که به جشن ازدواج مدرن مربوط می‌شود، یادگار ویکتوریا، ملکه فقید بریتانیاست.

عشق ویکتوریای جوان به شکوفه نارنج پیوندی تنگاتنگ با ازدواج او با شاهزاده آلبرت در سال ۱۸۴۰ داشت. این عشق شروعی بود برای سنتی که در جواهرات و تزیینات عروسی ماندگار شد.

 در نوامبر ۱۸۳۹، هدیه‌ای به دست ویکتوریای جوان رسید که قلب او را سرشار از گرمای محبت شاهزاده آلمانی کرد. همراه سنجاق‌هایی به شکل شکوفه نارنج، که تا امروز در گنجینه جواهرات بریتانیا حفظ‌ شده است، نامه‌ای بود با این مضمون که «وقتی آن را در دست می‌گیرید، به عاشق وفادار خود آلبرت فکر کنید.»

 به عقیده جین کوپر، نویسنده کتاب «فرهنگ مصور نمادهای سنتی»، شکوفه‌ مرکبات قرن‌ها با مراسم عروسی مرتبط بوده‌ است، زیرا نماد فضیلت و عشق و باروری است. اما در دوران ویکتوریا بود که جواهرات و زیورهای شکوفه پرتقال انتخابی محبوب برای عروس‌های شیک‌پوش شد.

ملکه ویکتوریا در مراسم عروسی‌اش در سال ۱۸۴۰ از بهار نارنج برای آراستن لباسش استفاده کرد. شوهرش متوجه تمایل او به این شکوفه‌های کوچک خوشبو بود و در سال‌های اول ازدواجشان، هدیه‌های زیادی با الهام از این شکوفه به او داد. این هدایا به‌قدری برای ملکه عزیز بود که دستور داد آن‌ها را در اتاقی که شاهزاده آلبرت در سال ۱۸۶۱ در آن درگذشت نگهداری کنند.

اگرچه ملکه ویکتوریا از شکوفه‌های واقعی استفاده می‌کرد، ساخت و فروش و استفاده از بهار نارنج‌های دست‌ساز و مصنوعی پس‌ از آن عروسی رونق گرفت.

ملکه ویکتوریا خودش یک تاج‌گل ساده از بهار نارنج طبیعی در روز عروسی‌اش بر سر گذاشت. عروس‌های دیگر هم با الهام گرفتن از سلیقه ویکتوریا، از این مدل در تزیینات روز عروسی‌شان استفاده کردند.

علاوه بر لباس عروسی ابریشمی سفید ملکه، عشق ویکتوریا به شکوفه مرکبات هم دختران و عروس‌های سلطنتی را، که این سبک را در طرح‌های لباس‌های خود گنجاندند، تحت تاثیر قرار داد.

شاهدخت لوییز، دختر ملکه ویکتوریا، در زمان ازدواجش در سال ۱۸۷۱ تاج و دسته‌گلی از بهار نارنج همراه داشت.

هنگامی‌ که الیزابت بووز-لیون، که بعدها به نام ملکه مادر مشهور شد، با پادشاه آینده جورج ششم ازدواج کرد، یک تاج گل پرتقال به سر گذاشت. لباس عروسی ملکه الیزابت دوم هم حاشیه شکوفه پرتقال در اطراف لبه‌هایش داشت.

کیت میدلتون در لباسش نشانه‌ای از این گل نداشت، اما شمع‌های معطر در مراسم عقد در کلیسای وست مینستر رایحه بهار نارنج داشتند.

مگان مارکل هم این نماد سلطنتی را با عطری از «برگاموتو دی پوزیتانو» با رایحه شکوفه مرکبات در روز عروسی با خود همراه داشت.

تزیینات شکوفه مرکبات انتخاب مناسبی برای چهار فصل است. اگر در فصل شکفتن بهار نارنج هستید، فرصت استفاده از این گل‌ها و شکوفه‌های طبیعی را از دست ندهید.

بیشتر از مُد و زیبایی