پنیر به خواب شبانه بهتر کمک می‌کند

برخی از انواع پنیرها در واقع می‌توانند ما را خواب‌آلود و آماده رفتن به رختخواب کنند

محصولات لبنی که می‌توانند به افزایش کیفیت خواب شما کمک کنند عبارت‌اند از: ماست، پنیر محلی، شیر و پنیر کم‌چرب- Canva

بله، برخلاف این‌که همیشه قبل از خواب از خوردن پنیر اجتناب کرده‌ایم، معلوم شده این غذای محبوب در واقع برای کمک به داشتن خوابی خوب واقعا مفید است.

به گفته سل هنوی، متخصص تغذیه یورک‌تست، برخی از انواع پنیرها در واقع می‌توانند ما را خواب‌آلوده و آماده رفتن به رختخواب کنند.

به گزارش هافینگتون پست، بسیاری از بریتانیایی‌ها قبل از خواب از خوردن لبنیات، به‌ویژه پنیر، اجتناب می‌کنند تا رویاهای واضح نبینند. این افسانه را باور داشته باشیم یا نه، مصرف برخی محصولات قبل از خواب در واقع می‌تواند به خواب‌آلودگی و آرامش ما کمک کند.

مطالعه‌ هیئت پنیر بریتانیا نشان داد که ۷۵ درصد افراد بعد از خوردن یک تکه پنیر ۸۵ گرمی قبل از رفتن به رختخواب واقعا خواب بهتری داشتند.

محصولات لبنی که می‌توانند به افزایش کیفیت خواب شما کمک کنند عبارت‌اند از: ماست، پنیر محلی، شیر و پنیر کم‌چرب

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته به گفته این متخصص خواب، این محدود به لبنیات نیست، بلکه دسته بزرگی از غذاها وجود دارد که باید در آستانه رفتن به رختخواب آن‌ها را بخوریم تا بتوانیم خواب بهتری برای خود مهیا کنیم.

 گیلاس و استراحت طولانی

هنوی توضیح می‌دهد غذاهای گیاهی از مواد مغذی کلیدی و ملاتونین (هورمون خواب‌آور) که چرخه خواب و بیداری بدن ما را کنترل می‌کند سرشارند. این مواد برای خواب مفیدند، زیرا الگوی خواب را تنظیم می‌کنند و کیفیت و کمیت آن را بهبود می‌بخشند.

تلاش کنید این مواد غذایی خاص را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا خواب خوبی داشته باشید: گیلاس، آناناس، کیوی و موز

مخصوصا خوب است موز را به رژیم غذایی خود بیفزایید تا خوابتان را بهبود بخشد. موز سرشار از ویتامین ب ۶، پتاسیم و منیزیم است که به آرام کردن عضلات تحت فشار زیاد کمک می‌کند.

تقویت خواب با خوردن برنج و ماهی قزل‌آلا

غذاهای دریایی و غلات از امگا ۳ که می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند سرشارند (همین الان می‌روم در اسرع وقت این‌ها را تهیه کنم). این خوراکی‌ها نه‌تنها کمک می‌کند به‌محض سر گذاشتن بر بالش، راحت‌تر بخوابید، بلکه می‌تواند عملکرد و تمرکز را در طول روز نیز بهبود بخشد.

جو دوسر منبع غنی امگا ۳ است که مقداری مفید از اسیدهای چرب دارد و فرقی نمی‌کند آن را در حلیم، اسموتی یا پنکیک استفاده کنید.

سایر غذاهای غنی از امگا ۳ که به ما کمک می‌کنند راحت بخوابیم عبارت‌اند از: ماهی تن، لوزی ماهی، گندم، جو و ذرت

چه مدت قبل از خواب غذا بخوریم؟

به گفته هنوی، ایجاد محیط مناسب برای خواب به‌اندازه انواع غذایی که می‌خورید مهم است. خوردن شام درست قبل از خواب مخصوصا اگر در گرسنه‌ترین حالت باشید ممکن است در آن لحظه فکر خوبی باشد، اما هضم غذا به‌طور متوسط سه ساعت طول می‌کشد که به‌مرور زمان احساس آرامش بیشتری به ما می‌دهد.

بیشتر از زندگی