پادشاه چارلز می‌خواهد هری و مگان را از عمارت فراگمور بیرون کند

گفته می‌شود پادشاه چارلز روند اخراج این زوج را در ژانویه، یک روز پس از انتشار کتاب خاطرات جنجالی شاهزاده هری، آغاز کرده است

این اخراج ممکن است به دلیل تغییر شکل ارتباط بین پادشاه و کوچکترین پسرش باشد ـ AFP

شاه چارلز در تصمیمی جدید می‌خواهد شاهزاده هری و مگان مارکل را از خانه‌شان در عمارت فراگمور بیرون کرده و این بنای سلطنتی را به شاهزاده اندرو اهدا ‌کند.

به گزارش نیویورک‌پست، یکی از نزدیکان دربار سلطنتی با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت که پادشاه چارلز روند اخراج این زوج را در ژانویه، یک روز پس از انتشار کتاب خاطرات جنجالی شاهزاده هری، آغاز کرده است.

کتاب خاطرات هری حاوی اتهامات زیادی به اعضای خاندان سلطنتی بود؛ از جمله اینکه شاهزاده ویلیام او را با خشونت هل داده و به زمین انداخته و همچنین ناگفته‌های دیگری درباره اختلاف‌ها در دربار سلطنتی.

 منبع آگاهی که اولین بار این خبر را گزارش کرد، گفت: «اخراج این زوج از عمارت فراگمور پایان دوران هری و مگان در بریتانیا است.» به گفته او، به آن‌ها خانه جایگزین در املاک عظیم خاندان سلطنتی پیشنهاد نشده است. شاهزاده هری و مگان مارکل در سال ۲۰۲۰  به ایالات متحده نقل‌ مکان کردند.

شاه چارلز اقامت در این خانه پنج‌خوابه را به شاهزاده اندرو پیشنهاد داده است؛ هرچند، مساحت این عمارت از خانه فعلی او بسیار کمتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شایعاتی مطرح است مبنی بر اینکه پادشاه بریتانیا می‌خواهد دوک یورک را از عمارت وسیعی که شامل یک استخر، ۹۸ هکتار زمین و ۳۰ اتاق‌خواب خیره‌کننده است، بیرون کند. شاهزاده اندرو پیش‌تر به دلیل متهم‌شدن به مشارکت در ماجرای قاچاق جنسی جفری اپستین، از عناوین سلطنتی خود محروم شده است.

منبع خبری نزدیک به دربار سلطنتی گفت: «هفته گذشته ایده نقل مکان اندرو به عمارت فراگمور مطرح شد، اما او در برابر این پیشنهاد مقاومت می‌کند.»

به گفته این منبع آگاه، این رویدادها نشان می‌دهد که هری و مگان نمی‌توانند از اخراج خود از عمارت فراگمور جلوگیری کنند و شاه چارلز تصمیم خودش را گرفته است.

دلیل این اخراج شاید تغییر شکل ارتباط پادشاه و کوچک‌ترین پسرش باشد، زیرا برخی منابع گزارش می‌‌دهند که از زمان انتشار کتاب هری، این دو با هم صحبت نکرده‌اند.

کتاب خاطرات شاهزاده هری با نام «اضافی» (spare) منتشر شد. «اضافی» که بخش‌هایی از آن پیش از انتشار رسمی‌، در اسپانیا به بیرون درز کرد، طیف وسیعی از موضوع‌ها را پوشش می‌دهد؛ از ماهیت نادرست روابط هری و برادرش ویلیام تا کشمکش‌های بعد از مرگ مادرش دایانا در سال ۱۹۹۷. این عضو خاندان سلطنتی همچنین در کتابش می‌نویسد که در طول خدمت سربازی در افغانستان ۲۵ نفر را کشته، و به مصرف غیرقانونی مواد مخدر نیز اعتراف می‌کند.

یکی از زندگینامه‌‌نویس شاه چارلز گفت که انتشار چنین خاطراتی می‌تواند «موقعیت یک نهاد مهم حکومتی» را به خطر اندازد.

بیشتر از جهان