شاهزاده هری از قرارداد کتابش چقدر به دست می‌آورد؟

این کتاب خاطرات یک هفته پیش از انتشار رسمی به طور تصادفی در اسپانیا فروش رفت

کتاب خاطرات شاهزاده هری با نام «اضافی» (spare) این هفته منتشر می‌شود.

هری در این کتاب به موج اتهام‌های خود علیه خاندان سلطنتی ادامه می‌دهد.

پنگوئن رندوم هاوس، ناشر این کتاب، در بیانیه‌ای گفت، هری در این کتاب ۴۱۶ صفحه‌ای، داستان خود را «با صداقتی بی‌خدشه و تزلزل‌ناپذیر» تعریف می‌کند و می‌افزاید که این کتاب «اثری برجسته مملو از بینش، مکاشفه، خودآزمایی و خردی دشواریاب درباره استیلای ابدی عشق بر اندوه است».

«اضافی» که پیش از انتشار رسمی‌، در اسپانیا به بیرون درز کرد، طیف وسیعی از موضوع‌ها را پوشش می‌دهد؛ از روابط نادرست هری با برادرش ویلیام تا کشمکش‌های بعد از مرگ مادرش دایانا در سال ۱۹۹۷.

این خانواده سلطنتی نخستین بار ژوییه ۲۰۲۱ اعلام کرد که قرارداد پرسود چند کتاب را با انتشارات پنگوئن رندوم هاوس امضا کرده است. اکنون، پیش از انتشار کتاب درباره میزان درآمد دوک از این امضا گمانه‌زنی می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، با اینکه هیچ رقمی به شکل رسمی تایید نشده، این‌طور شایعه شده که انتشارات پنگوئن رندوم هاوس برای «اضافی» ۲۰ میلیون دلار (۱۷ میلیون پوند) به هری پیش‌پرداخت داده است.

در همین حال، ئی‌تی کانادا (ET Canada) گزارش داد که قرارداد کتاب شاهزاده هری شامل چهار نسخه با برچسب قیمت ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار (۲۸ تا ۳۳ میلیون پوند) است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایندیپندنت در این مورد با پنگوئن رندوم هاوس تماس گرفت. این ناشر هنوز تایید نکرده که شاهزاده هری از قرارداد این کتاب چقدر درآمد داشته است.

به گزارش پیپل (People)، انتظار می‌رود شاهزاده هری درآمد حاصل از فروش این کتاب را به خیریه اختصاص دهد.

این خانواده سلطنتی اعلام کرد بخشی از درآمد کتاب به سنتبیل (Sentebale)، سازمانی که او در سال ۲۰۰۶ با شاهزاده سیسو، اهل لسوتو، برای کمک به کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی در آفریقا تاسیس کرد، اختصاص خواهد یافت.

او در بیانیه‌ای گفت: «این یکی از چندین کمک مالی است که قصد دارم به سازمان‌های خیریه اهدا کنم و خوشحالم که می‌توانم از این راه به کودکان و جوامعی که به‌شدت به آن نیاز دارند، یاری برسانم.»

قیمت این کتاب در بریتانیا ۲۸ پوند برای جلد گالینگور و ۲۰ پوند برای کتاب صوتی خواهد بود.

هفته گذشته این خاطرات پیش از انتشار رسمی به طور تصادفی در اسپانیا فروش رفت.

«اضافی» حاوی طیف وسیعی از جزئیات خصوصی زندگی و تربیت هری است و لحظه‌ای را که از مرگ مادرش دایانا خبردار شد و اینکه ویلیام و کیت تشویقش کردند یک یونیفرم نظامی نازی‌ را به عنوان لباس شیک به تن کند، فاش می‌کند.

این عضو خانواده سلطنتی می‌نویسد که در طول خدمت سربازی در افغانستان ۲۵ نفر را کشته و به مصرف غیرقانونی مواد مخدر نیز اعتراف کرده است.      

© The Independent

بیشتر از کتاب