پژوهش جدید: اگر سمت چپ تخت می‌خوابید، احتمالا آدم‌ مثبتی‌ هستید

آن طرف تخت که روی آن می‌خوابید، ممکن است روی خلق و خویتان تاثیر بگذارد

علاوه بر آن، کسانی که طرف راست می‌خوابند در مقایسه با همتایان سمت‌چپ‌خواب خود، کمتر احتمال دارد (۳۸ درصد) که بگویند آدم‌های خیلی شوخی‌اند- Canva

پژوهشی جدید نشان داد آن سمت تخت که روی آن می‌خوابید، ممکن است وقتی بیدار شدید، در چگونگی خلق‌وخوی‌ شما تاثیر بگذارد.

یک نظرسنجی که بریتیش وول (British Wool) انجام داد، به این نتیجه رسید افرادی که سمت چپ تخت می‌خوابند، در مقایسه با آن‌هایی که سمت راست می‌خوابند، بیشتر احتمال دارد که هنگام بیدار شدن احساس مثبتی داشته باشند.

این پژوهش که نظر یک هزار و ۵۰۰ نفر را جویا شد، دریافت که ۶۶ درصد افرادی که سمت چپ می‌خوابند، در مقابل ۶۰ درصد از افرادی که طرف راست می‌خوابند، خود را به عنوان کسانی توصیف می‌کنند که «نیمه پر لیوان» را می‌بینند.

علاوه بر آن، کسانی که طرف راست می‌خوابند در مقایسه با همتایان سمت‌چپ‌خواب خود، کمتر احتمال دارد (۳۸ درصد) که بگویند آدم‌های خیلی شوخی‌اند.

همچنین، افرادی که طرف راست می‌خوابند (۴۸ درصد) در مقایسه با کسانی که سمت چپ می‌خوابند (۴۰ درصد)، بیشتر احتمال  دارد که اگر هنگام شب گرمشان شود، خوابشان به هم بخورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، به رغم تفاوت‌های میان کسانی که سمت چپ می‌خوابند و آن‌ها که طرف راست می‌خوابند، بیشتر پاسخ‌دهندگان (۷۸ درصد) گفتند در همان سمتی که هر شب می‌خوابند، به خوابشان ادامه خواهند داد.

طبق تحقیقی که گروه بیمه «دایرکت لاین» (Direct Line) در ماه فوریه انجام داد، ۷.۵ میلیون بریتانیایی کمتر از پنج ساعت در شب می‌خوابند که در گروه «به‌شدت کم» دسته‌بندی می‌شوند.

تقریبا سه چهارم (۷۱ درصد) از بزرگسالان بریتانیایی هفت تا ۹ ساعت خواب توصیه‌شده در شب را ندارند- و بیش از یک‌سوم (۳۴ درصد) می‌گویند که مشکلات جسمی یا روحی مربوط به کم‌خوابی دارند.

کم خوابی با مشکلات سلامتی از جمله دمانس (زوال عقل) و دیابت ارتباط نزدیکی دارد.

مشکلات سلامت روانی نیز ممکن است با بی‌خوابی تشدید شوند. به طوری که ۴۸ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی بریتیش وول گفتند که به دلیل احساس اضطراب در مورد پول و شغل، برای به خواب رفتن کلنجار می‌روند.

© The Independent

بیشتر از زندگی