نجات وریرز با سرباز ویگینز

گلدن‌استیت در سری فینال ان‌بی‌اِی (NBA) فقط یک برد تا قهرمانی فاصله دارد

بر خلاف بازی‌های سری قبل فینال که گلدن‌استیت در کوارتر سوم برتری بی‌چون‌ و چرایی داشت، این بار بوستون موفق شد اختلاف را به یک امتیاز برساند - Reuters

فینال پنجم ان‌بی‌اِی (NBA) در سالن چیس سنتر سن‌فرانسیسکو با برتری ۹۴ – ۱۰۴ گلدن‌استیت وریرز میزبان مقابل بوستون سلتیکس به پایان رسید و این تیم در آستانه قهرمانی قرار گرفت.

وریرز در بازی چهارم هم موفق شده بود در خانه سلتیکس ۹۷ - ۱۰۷ برنده شود و اولین تیمی در فینال است که به دو برد متوالی می‌رسد. ستاره آن بازی استفن کری بود که ۴۳ امتیاز گرفت، ولی او در بازی پنجم کم‌فروغ بود و تنها ۱۶ امتیاز گرفت. نکته عجیب‌تر اینکه رکورددار پرتاب سه‌ امتیازی تاریخ ان‌بی‌اِی (NBA) که در ۱۳۲ بازی متوالی مراحل حذفی و ۲۳۳ بازی متوالی حداقل یک پرتاب سه‌ امتیازی موفق داشت، در این بازی حتی یکی از پرتاب‌های راه دورش وارد سبد نشد. 

ستاره این بازی نه یکی از ژنرال‌های گلدن‌استیت که آندرو ویگینز، یکی از سربازهایش بود. او بهترین بازی دوران ۸ ساله حضورش در ان‌بی‌اِی (NBA) را به نمایش گذاشت و ۲۶ امتیاز و ۱۳ ریباند ثبت کرد. او نمایش درخشانش را با حرکت انفرادی و اسلم‌دانک یک دستش در فاصله دو دقیقه و ۱۰ ثانیه به پایان بازی تکمیل کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، ۳۶ سال قبل میچل، پدر آندرو ویگینز به‌عنوان یار تعویضی ستاره هوستون راکتس در پیروزی مقابل بوستون سلتیکس در پنجمین بازی سری فینال ان‌بی‌اِی ۱۹۸۶ (NBA 1986) شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویگینز بعد از بازی گفت: «چنین فرصت‌هایی یک بار در زندگی بوجود می‌آید. من برای چنین موفقیتی به سختی کار کردم و تیم هم به سختی تلاش کرده است. من بابت این برد بسیار هیجان‌زده‌ام و نمی‌توانم برای بازی بعدی صبر کنم. ما تشنه قهرمانی هستیم و تیمی قهرمان خواهد شد که عطش بیشتری داشته باشد.»

بازی در نیمه اول با برتری ۳۹ - ۵۱ وریرز به پایان رسید. بر خلاف بازی‌های سری قبل فینال که گلدن‌استیت در کوارتر سوم برتری بی‌چون‌ و چرایی داشت، این بار بوستون موفق شد به برتری ۲۴ – ۳۵ برسد و اختلاف را به یک امتیاز برساند، ولی در کوارتر پایانی میزبان برتری‌اش را دیکته کرد.

وریرز با این برد ۲ – ۳ پیش افتاد و تنها یک برد با هفتمین قهرمانی تاریخ این تیم فاصله دارد. آخرین قهرمانی آن‌ها به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. بازی بعدی دو تیم بامداد جمعه به وقت تهران در بوستون برگزار می‌شود و اگر کار به بازی هفتم بکشد، آن بازی یکشنبه در سن‌فرانسیسکو برگزار خواهد شد.

جیسون تیتوم با ۲۷ امتیاز موثرترین بازیکن سلتیکس بود، ولی نتوانست تیمش را از شکست نجات دهد. البته این تیم هنوز برای قهرمانی ناامید نیست. بوستون در نیمه‌نهایی کنفرانس شرق هم مقابل میلواکی باکس تنها یک شکست تا حذف فاصله داشت، ولی در نهایت حریفش را پشت سر گذاشت.

بیشتر از ورزش