گلدن‌استیت دوباره در مسیر افتخار

وریرز که با مصدومیت ستارگانش دو فصل فاجعه‌بار داشت، برای ششمین بار در هشت سال گذشته به فینال اِن‌بی‌اِی رسید

 گلدن‌استیت بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ پنج سال متوالی به فینال اِن‌بی‌اِی رسید و سه بار قهرمان شد - AFP

تیره‌روزی‌های گلدن‌استیت وریرز با صعود دوباره به فینال اِن‌بی‌اِی (NBA) به پایان رسید. وریرز در دو سال گذشته حتی موفق نشده بود به مرحله پلی‌آف صعود کند، ولی در این فصل دوباره به یک مدعی تبدیل شد و با برتری چهار بر یک مقابل دالاس ماوریکس، به یک قدمی قهرمانی رسید. گلدن‌استیت میزبان بازی پنجم بود و توانست حریفش را ۱۱۰ – ۱۲۰ شکست دهد.

 گلدن‌استیت بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ پنج سال متوالی به فینال اِن‌بی‌اِی رسید و سه بار قهرمان شد، ولی اتفاق‌های فینال ۲۰۱۹ و شکست مقابل تورنتو رپترز به عامل سقوط این تیم تبدیل شد. در بازی فینال آن سال، رباط صلیبی کلی تامپسون و تاندون آشیل کوین دورانت پاره شد. چند هفته بعد خبر رسید دورانت که یاور گلدن‌استیت در دو قهرمانی این تیم شده بود، به بروکلین نتس می‌رود. در شروع فصل بعد، دست استفن کری هم شکست تا این تیم از بازیکنان مطرح خالی شود.

دوران بازسازی تیم حدود سه سال طول کشید و گلدن‌استیت سرانجام این فصل به لطف حضور دوباره مثلث استفن کری، کلی تامپسون و دریموند گرین که با تعدادی جوان مستعد احاطه شده‌اند، دوباره طعم حضور در فینال را می‌چشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کری درباره صعود به فینال گفت: «بازگشت به این نقطه، به جایی که به آن تعلق داریم برای ما یک موهبت است. ما هنوز به هدف نهایی‌مان نرسیده‌ایم، ولی بعد از تمام اتفاق‌هایی که در سه سال گذشته پشت سر گذاشتیم، باید جشن بگیریم.»

ستاره گلدن‌استیت در بازی پنجم مقابل دالاس کسی جز تامپسون نبود. او بعد از مصدومیت‌های متوالی توانست این فصل به ترکیب تیم بازگردد و فرم روزهای درخشانش را تکرار کند. او در این بازی با ۳۲ امتیاز، موثرترین بازیکن زمین بود. او هشت پرتاب موفق سه امتیازی داشت و کمک کرد که تیمش نیمه اول را با برتری ۱۳ امتیاز به پایان برساند. آندرو ویگینز ۱۸ امتیاز، دریموند گرین ۱۷ امتیاز و استفن کری ۱۵ امتیاز برای گلدن‌استیت به دست آوردند تا ۲۸ امتیاز لوکا دانچیچ، ستاره ماوریکس بی‌اثر شود.

گلدن‌استیت توانسته است در هشت سال گذشته شش بار فینالیست شود و با رکورد شیکاگو بولز در دوران مایکل جردن برابری کند. بولز در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ موفق شد به فینال اِن‌بی‌اِی برسد. استیو کر که در سه فینال آخر بولز عضو این تیم بود و قهرمان شد، حالا سرمربی گلدن‌استیت است.

او درباره این موفقیت گفت: «صعود به شش فینال در هشت سال نیاز به مهارت، تلاش و انگیزه عظیمی دارد. بازگشت دوباره ما به فینال حس ویژه‌ای دارد. صعود به فینال طاقت‌فرسا، پراضطراب و احساسی است و ما کار بسیار سختی انجام دادیم.»

وریرز حالا منتظر فینالیست کنفرانس غرب از بین تیم‌های بوستون سلتیکس و میامی هیت است و در بازی اول میزبان خواهد بود. این تیم در ۹ بازی خانگی متوالی مراحل حذفی در سالن «چیس سنتر» برنده بوده و از این نظر رکورددار است.

بیشتر از ورزش