سبقت سلتیکس از وریرز با قدرت‌نمایی خانگی

بوستون با برتری ۱۰۰-۱۱۶ در سری فینال اِن‌بی‌اِی دو بر یک پیش افتاد

میزبان شروع بهتری داشت و نیمه اول را با  برتری ۵۶ – ۶۸ به پایان برد- Kyle Terada-USA TODAY Sports via Reuters

بوستون سلتیکس در سومین بازی از سری فینال اِن‌بی‌اِی (NBA) موفق شد گلدن‌استیت وریرز را ۱۰۰ – ۱۱۶ شکست دهد. دو تیم بعد از دو بازی نخست در سن‌فرانسیسکو یک بر یک مساوی بودند و این اولین بازی به میزبانی سلتیکس بود. آن‌ها حالا دو بر یک پیش‌اند و تنها دو برد دیگر تا قهرمانی فاصله دارند.

بوستون این پیروزی را با درخشش مثلث جیلین براون، جیسون تیتوم و مارکوس اسمارت به دست آورد که به ترتیب ۲۷، ۲۶ و ۲۴ امتیاز گرفتند. میزبان شروع بهتری داشت و نیمه اول را با  برتری ۵۶ – ۶۸ به پایان برد. گلدن‌استیت مطابق معمول در کوارتر سوم اوج گرفت و حتی برای لحظاتی توانست از حریف پیش بیفتد، ولی سلتیکس در کوارتر چهارم جبران کرد و با عملکرد دفاعی فوق‌العاده‌اش اجازه نداد تیم میهمان بیشتر از ۱۱ امتیاز بگیرد.

موثرترین بازیکن گلدن‌استیت استفن کری بود که ۶ شوت سه امتیازی موفق داشت و ۳۱ امتیاز گرفت، ولی در کوارتر آخر آل هارفورد روی پایش افتاد تا آسیب ببیند. البته او بعد از بازی گفت که برای حضور در بازی چهارم فینال مشکلی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلی تامپسون هم با ۵ پرتاب سه امتیازی موفق ۲۵ امتیاز گرفت، ولی شوت‌های راه دور گلدن‌استیت برای برابری با قدرت فیزیکی سلتیکس کافی نبود و میزبان جنگ ریباندهای زیر سبد را ۳۱ – ۴۷ برد.

اسمارت درباره قدرت‌نمایی خانگی سلتیک گفت: «در بازی دوم آن‌ها ما را تحقیر کردند. آن بازی خاطره بدی برای ما به جا گذاشت، چون ویژگی ما بازی دفاعی و فیزیکی بودن است. آن بازی ما را بیدار کرد.»

تیتوم درباره اوج‌گیری سلتیکس بعد از کوارتر سوم طوفانی وریرز گفت: «وقتی در بهترین شرایط باشیم، می‌توانیم در موقعیت‌های سخت پاسخ مناسبی به حریف بدهیم.»

ایمه ادوکا، سرمربی سلتیک، هم گفت: «قبلا هم گفته بودم که ما تیم مقاومی داریم که می‌تواند در شرایط سخت بجنگد و در زمان‌ مورد نیاز دفاع را ببندد. در کوارتر چهارم ما این کار را انجام دادیم.»

یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان گلدن‌استیت دریموند گرین بود. او که از شروع بازی با توهین‌های هواداران سلتیکس روبه‌رو شده بود، تنها دو امتیاز به دست آورد. استیو کر، سرمربی گلدن‌استیت، ضمن انتقاد از رفتار هواداران میزبان از فوروارد تیمش دفاع کرد و گفت: «او یکی از بهترین بازیکنان ما است. ما به‌دلیل انرژی و هوشش به او تکیه می‌کنیم. او برمی‌گردد. بارها این کار را کرده است. این بازی برای همه ما شب سختی بود.»

بیشتر از ورزش