شایعه داغ در رسانه‌های فرانسوی: امباپه در پاری‌ سن‌ژمن می‌ماند

نشانه‌ها از تغییر عقیده ستاره فرانسوی برای پیوستن به رئال مادرید حکایت دارد

کیلیان امباپه، ستاره تیم پاری سن‌ژرمن- FRANCK FIFE / AFP

تیم فصل آینده کیلیان امباپه، ستاره فوتبال فرانسه، یکی از ابهام‌های بزرگ این روزهای فوتبال اروپا است. قرارداد امباپه با پاری‌ سن‌ژرمن در پایان فصل جاری تمام می‌شود و او تا به حال حاضر نشده است‌ آن را تمدید کند.

علاقه امباپه به رئال مادرید بر کسی پوشیده نیست و رسانه‌های اسپانیایی پیش از این مدعی شده بودند که ستاره جدید فوتبال فرانسه با باشگاه مادریدی برای فصل آینده به توافق رسیده، ولی به نظر می‌رسد که او در روزهای گذشته نظرش را تغییر داده است.

امباپه یکشنبه شب، پس از برتری پنج بر یک پاری‌ سن‌ژرمن مقابل لوریان، که او در آن با دو گل و سه پاس گل ستاره زمین بود، درباره آینده‌ خود گفت: «هنوز تصمیم نگرفته‌ام ولی عوامل جدیدی هستند که می‌توانند در تصمیم من تاثیرگذار باشند. من کاملا آرامم و می‌خواهم با نزدیکانم بهترین تصمیم را بگیرم.»

دانیل ریولو، خبرنگار ارام‌سی اسپورت، ادعا می‌کند که امباپه قرارداد جدیدی با پاری‌ سن‌ژرمن امضا خواهد کرد: «هیچ‌کس حرف مرا باور نمی‌کند، ولی خبر قرارداد جدید او در ماه مه اعلام خواهد شد و او می‌ماند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌ سن‌ژرمن، که تابستان گذشته پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورویی رئال مادرید برای انتقال امباپه را رد کرد، در هفته‌های گذشته برای متقاعد کردن گلزنی تیمش تلاش زیادی کرد. روزنامه لو پاریزین در ماه مارس خبر داد که پیشنهاد جدید پاری‌سن‌ژرمن به امباپه قراردادی دو ساله با دستمزد یک میلیون یورو در هفته است که او را به گران‌ترین بازیکن جهان تبدیل می‌کند. او همچنین قرار است ۱۰۰ میلیون یورو به عنوان پاداش تمدید قرارداد دریافت کند.

پرونده امباپه ابعاد فرا ورزشی هم دارد و دولت فرانسه و قطر به عنوان مالکان اصلی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، برای تمدید قرارداد این بازیکن اصرار زیادی دارند. رومن مولینا، خبرنگار مشهور فرانسوی، مدعی است که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، هم تلاش کرده است تا بزرگ‌ترین استعداد فوتبال کشورش را برای ماندن متقاعد کند.

امباپه با وجود اضافه شدن لیونل مسی همچنان مهم‌ترین بازیکن پاری‌ سن‌ژرمن است و باشگاه فرانسوی تصمیم گرفته است که این بازیکن فرانسوی محور اصلی پروژه توسعه تیمش در آینده باشد. امباپه تا پایان هفته سی‌ام به آمار درخشان ۱۷ گل و ۱۳ پاس گل رسید و می‌تواند این فصل را به عنوان بهترین گلزن و بهترین پاسور لیگ فرانسه به پایان برساند. او در جدول گلزنان با یک گل کمتر در تعقیب بن‌یدر، مهاجم موناکو، است ولی بیشترین پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

پاری‌ سن‌ژرمن در حال حاضر با ۶۸ امتیاز صدرنشین لیگ فرانسه است و با توجه به اختلاف ۱۲ امتیازی با مارسی، تیم دوم جدول، به احتمال بسیار زیاد قهرمان خواهد شد. حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا ضربه بزرگی برای این باشگاه ثروتمند و ستارگانش بود، ولی به نظر می‌رسد که امباپه این شوک را پشت سر گذاشته است.

بیشتر از فوتبال