پیروزی باارزش پی‌اس‌جی مقابل رئال با تک‌گل امباپه

امباپه، یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا، از همان ابتدا نشان داد که تشنه گلزنی به رئال مادرید است

امباپه معتقد است آن‌ها در بازی برگشت هم پیروز خواهند شد - FRANCK FIFE / AFP

تیم فوتبال پاری سن‌ژرمن شب سه‌شنبه و در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از دور یک‌هشتم نهایی، در دیداری حساس در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس، میزبان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها یعنی رئال مادرید بود و در پایان موفق شد با تک‌گل امباپه که در دقیقه ۹۴ به ثمر رسید، بازی رفت را با پیروزی پشت سر بگذارد.

مسابقه‌ای که بینندگان بسیاری در سراسر جهان داشت، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با حملات میزبان یعنی پی‌اس‌جی شروع شد. در نیمه نخست، بدون شک توپ و میدان در اختیار پی‌اس‌جی بود و امباپه، یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا، از همان ابتدا نشان داد که تشنه گلزنی به رئال مادرید است.

او در نیمه نخست چندین بار صاحب موقعیت گلزنی شد اما کورتوا، دروازه‌بان آماده مادریدی‌ها، مانع شد. امباپه با فرارهای خود از سمت چپ دیگر مهاجمان تیم از جمله دی ماریا و مسی را هم در موقعیت گلزنی قرار داد اما هیچ‌کدام از این فرصت‌سازی‌ها به گل تبدیل نشد.

کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، هم از ابتدا در زمین حاضر بود اما با وجود تلاش زیاد هافبک‌های مادرید در نیمه نخست، موقعیت چندانی برای گلزنی او فراهم نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با شروع نیمه دوم، حملات پی‌اس‌جی شدت گرفت و امباپه همچنان برای باز کردن دروازه رئال مادرید تلاش کرد اما در نیمه دوم هم کورتوا بارها مسی و امباپه را در زدن گل ناکام گذاشت؛ با این حال حرکات امباپه از سمت چپ بالاخره دنی کارواخال، مدافع مادریدی‌ها، را در دقیقه ۶۲ به اشتباه انداخت و خطای او روی امباپه پاریسی‌ها را صاحب یک ضربه پنالتی کرد؛ اما کورتوا که قصد گل خوردن نداشت، پنالتی مسی را به زیبایی هرچه تمام‌تر مهار کرد.

آمدن نیمار به زمین در ۱۵ دقیقه پایانی ریتم بازی را به کلی تغییر داد؛ پاس زیبای نیمار به امباپه و حرکات انفرادی این بازیکن جوان در محوطه جریمه باعث شد تا او در موقعیت گلزنی مناسبی قرار بگیرد و با یک ضربه بغل پای بی‌نقص دروازه کورتوا و رئال مادرید را باز کند تا جشن پاریسی‌ها در دقایق پایانی شکل بگیرد و برد یک بر هیچ را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

پی‌اس‌جی در حالی پیروز این مسابقه شد که حتی یک موقعیت گلزنی هم به رئال مادرید نداد و دوناروما، دروازه‌بان این تیم، بیکارترین بازیکن زمین بود. امباپه هم که درباره پیوستنش به رئال مادرید بسیار صحبت می‌شود، در انتهای مسابقه بهترین بازیکن میدان شد و نشان داد یک بازیکن کاملا حرفه‌ای است و این‌ صحبت‌ها نمی‌تواند در فرم بازی او تاثیری داشته باشد؛ حتی اگر قرار باشد سال آینده در تیم رقیب توپ بزند.

مادریدی‌ها در بازی برگشت به‌مراتب کار سخت‌تری در پیش خواهند داشت زیرا کاسمیرو، هافبک تدافعی و ارزشمند مادریدی‌ها، به دلیل دو اخطاره شدن نمی‌تواند در بازی برگشت در زمین باشد.

طبق قوانین جدید برای رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، گل‌های زده در بازی‌های رفت‌وبرگشت در صعود تیم‌ها به مرحله بعدی تاثیری ندارند و تنها برد یا مساوی ملاک است. این بدین معنی است که در صورت برد رئال با هر نتیجه‌ای در بازی برگشت، نتیجه دو بازی مساوی خواهد شد و دو تیم باید در ضربات پنالتی تکلیف تیم صعودکننده را مشخص کنند.

امباپه معتقد است آن‌ها در بازی برگشت هم پیروز خواهند شد و  به تمامی هواداران تیم قول داد که در بازی برگشت هم با همه توان مسابقه دهد.

بازی برگشت دو تیم روز چهارشنبه، ۱۸ اسفند، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال