واکسن کرونا برای شرکت در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا اجباری است

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا از تاریخ ۱۷ ژانویه کار خود را در شهر ملبورن آغاز خواهد کرد

دریافت دو نوبت واکسن کرونا برای حضور بازیکنان در این رقابت‌ها اجباری است - WILLIAM WEST / AFP

تنها یک ماه از صحبت‌های نخست‌وزیر استرالیا مبنی بر ورود مسافران به این کشور به‌خصوص تنیسورهای مطرح دنیا به‌منظور شرکت در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا نگذشته است که دولت استرالیا آن را به شکل رسمی تصویب کرد و به شکل قانون در اختیار برگزارکنندگان این رقابت‌ها قرار داد.

چندی پیش عده‌ای از بازیکنان مطرح دنیا که پیشگام آن‌ها نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان است، عنوان کرده بودند که در صورت اجباری شدن دریافت واکسن کرونا برای حضور در این رقابت‌ها، ممکن از شرکت در این مسابقات مهم انصراف دهند. جوکوویچ مدعی شده بود که این موضوع نباید به‌صورت اجباری باشد و بازیکنان باید خودشان برای انجام این کار تصمیم بگیرند که این موضوع واکنش نخست‌وزیر استرالیا را به همراه داشت. او در یک سخنرانی به این موضوع اشاره‌ای خاص داشت و عنوان کرد که این مسئله برای همه باید اجرا شود و فرقی نمی‌کند که شما چه عنوانی دارید.

کرگ تایلی، رئیس فدراسیون تنیس استرالیا به‌تازگی از طریق یک برنامه تلویزیونی این موضوع را اعلام کرد و گفت که دریافت دو نوبت واکسن کرونا برای حضور بازیکنان در این رقابت‌ها اجباری است و این قانون فقط مختص بازیکنان نمی‌شود، بلکه مربیان و همچنین همراهان بازیکنان هم باید واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته این رقابت‌ها با محدودیت‌های بسیار زیادی همراه بود و بازیکنان دو هفته پیش از شروع مسابقات در هتلی مشخص قرنطینه بودند. بازیکنان مجبور شدند یک ماه زودتر به کشور استرالیا سفر کنند تا بتوانند پیش از شروع رقابت‌ها در آب‌وهوای گرم و شرجی به آماده‌سازی خود بپردازند. نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان که ۹ بار عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب کرده‌، هنوز برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده است.  او پس از شکست مقابل زورف در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های هشت نفر برتر دنیا در تورین ایتالیا گفت: باید صادقانه بگویم هنوز هیچ‌گونه تماسی با مسئولین تنیس استرالیا نداشته‌ام، تایلی از دوستان نزدیک من است و باید در این زمینه با او صحبت کنم؛ منتظر بودم تا این خبر به‌صورت رسمی اعلام شود تا ببینم چه تصمیمی باید بگیرم، حالا این اتفاق افتاده است و باید ببینم که در آینده چه چیزی پیش خواهد آمد.

کرگ تایلی نیز در ادامه مصاحبه تلویزیونی گفت: ما امیدواریم که نواک شرایط را درک کند و در رقابت‌ها حضور پیدا کند. خبر خوب این است که اکثر تنیس‌بازان مرد و زن واکسینه شده‌اند. من می‌دانم که این رقابت‌ها برای نواک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و او همیشه به این موضوع اشاره کرده که ملبورن خانه دوم او است؛ بنابراین امیدواریم که نواک را در این مسابقات ببینیم.

استفانوس سیتسیپاس دیگر بازیکن نامدار دنیای تنیس نیز مانند جوکوویچ در جریان رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا به این موضوع اعتراض کرده بود، اما در ادامه صحبت‌هایش نیز اعلام کرد در صورت اجباری شدن چاره‌ای جز دریافت واکسن نخواهد داشت. رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۲۲ از تاریخ ۱۷ ژانویه کار خود را در شهر ملبورن آغاز خواهد کرد.

بیشتر از تنيس