جوکوویچ بدون شکست به نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس تورین رسید

جوکوویچ در دیدار نیمه‌نهایی باید به مصاف الکساندر زورف آلمانی، مرد شماره سه تنیس جهان برود

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان - Marco BERTORELLO / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان در سومین مسابقه گروهی خود موفق شد کمرون نوری بریتانیایی را در دو ست متوالی با نتایج شش-دو و شش-یک مغلوب کند و با سه پیروزی در گروه سبز رقابت‌ها راهی دیدار نیمه‌نهایی شود. این مسابقه در حالی برگزار شد که صعود جوکو به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها قطعی شده بود و این رقابت برای تنیسور بریتانیایی از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

کمرون نوری که جایگزین استفانوس سیتسیپاس یونانی و مصدوم در دور دوم رقابت‌ها شده بود در نخستین مسابقه‌اش مقابل کسپر رود نروژی قرار گرفت و مغلوب او شد. او قصد داشت با برتری مقابل مرد شماره یک تنیس جهان با یک برد، پایان خوشی در این رقابت‌ها داشته باشد.

 جوکوویچ در دیدار نیمه‌نهایی باید به مصاف الکساندر زورف آلمانی، مرد شماره سه تنیس جهان برود. آخرین دیدار این دو تنیسور در نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا بود که زورف در آن مسابقه مغلوب جوکوویچ شد. زورف در سال جاری چهار مرتبه با جوکویچ به رقابت پرداخته است که در سه مسابقه آن شکست خورده است.

شاید بتوان گفت حساس‌ترین رقابت آن‌ها در سال جاری در مسابقات المپیک توکیو بود که زورف در نیمه‌نهایی موفق شد جوکو را مغلوب کند و علاوه بر راه‌یابی به دیدار پایانی، مدال طلای المپیک را نیز تصاحب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ در خصوص رقابت مقابل این تنیسور آلمانی گفت: بازی مقابل زورف بسیار دشوار خواهد بود. او یکی از بهترین بازیکنان جهان است. باید بگویم او بهترین سرویس‌های جهان را می‌زند. سرعت زمین بسیار بالا است و فکر می‌کنم دریافت سرویس‌های او می‌تواند برای من نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

در دیدار حساس دیگر این گروه،  کسپر رود نروژی و آندره روبلف روس رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. هر دو تنیسور یک پیروزی و یک شکست را از دو مسابقه خود کسب کرده بودند و فرد پیروز در این مسابقه می‌توانست مجوز حضور در نیمه‌نهایی رقابت‌ها را کسب کند. روبلف در ست اول موفق شد با ضربات فورهند خود تنیسور نروژی را دچار مشکل کند و شش-دو به پیروزی برسد.

اما کسپر جوان و ۲۲ ساله با تلاش مثال‌زدنی موفق شد در دو ست بعدی با نتایج هفت-پنج و هفت-شش به پیروزی برسد و در یک بازی سخت دو بر یک از سد حریف روس خود عبور کند و حریف مدودف دیگر تنیسور روس حاضر در رقابت‌ها در مرحله نیمه‌نهایی شود.

کسپر رود نیز مانند جوکوویچ به موضوع زمین مسابقات اشاره کرد و مدعی شد به دلیل سرعت‌بالای توپ در این زمین در ست اول دچار مشکل شده بود و بعد از گذشت زمان توانست خود را با شرایط به‌وجود آمده سازگار کند. این نخستین حضور رود در مسابقات هشت نفر برتر جهان است که به صعود او به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها منجر شده است.

 

بیشتر از تنيس