یانیک سینر جوان جایگزین برتینی مصدوم، در مسابقات تنیس تورین شد

سینر که در جمع یازده نفر برتر دنیا حضور دارد فقط دو ساعت پیش از شروع مسابقه از این موضوع مطلع و جایگزین برتینی شد

روز چهارم رقابت‌ها با برگزاری مسابقات گروه سبز پیگیری خواهد شد-Marco BERTORELLO / AFP

رقابت‌های هشت نفر برتر تنیس مردان جهان در کشور ایتالیا و شهر تورین در گروه قرمز مسابقات پیگیری شد و یانیک سینر ۲۰ ساله ایتالیایی که منتظر فرصتی برای حضور در این رقابت‌ها بود، جایگزین هم‌وطن خود متئو برتینی شد. برتینی ایتالیایی در نخستین مسابقه خود مقابل زورف آلمانی در ابتدای ست دوم دچار مصدومیت از ناحیه عضله شکم شد و نتوانست مسابقه را تا پایان  ادامه دهد. برتینی در دومین مسابقه می‌بایست مقابل هورکاچ لهستانی قرار می‌گرفت، اما پس از جلسه تمرینی پیش از شروع مسابقه به این جمع‌بندی رسید که به دلیل احتمال تشدید آسیب‌دیدگی‌اش نمی‌تواند در این مسابقه حاضر شود، و از ادامه رقابت‌ها انصراف داد.

سینر که در جمع یازده نفر برتر دنیا حضور دارد فقط دو ساعت پیش از شروع مسابقه از این موضوع مطلع و جایگزین برتینی شد. سینر جوان از این موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را کرد و با یک بازی درخشان موفق شد هورکاچ، مرد شماره ۹ تنیس جهان را در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۲ از پیش رو بر دارد.

سینر برای صعود از مرحله گروهی باید در آخرین مسابقه‌اش مقابل مدودف قرار بگیرد. او علاوه بر پیروزی مقابل این تنیسور آماده باید امیدوار باشد که هورکاچ، که با دو شکست قبلی حذفش از رقابت‌ها تا حدودی قطعی شده است، مقابل زورف آلمانی به پیروزی برسد.

در دیگر دیدار برگزار شده در این گروه، برندگان روز نخست رقابت‌ها، یعنی مدودف مرد شماره ۲ تنیس جهان و زورف مرد شماره ۴ تنیس جهان، مقابل یکدیگر قرار گرفتند و مدودف موفق شد در یک بازی دشوار دو بر یک به پیروزی برسد. مدودف در ست اول بدون اشتباه و پرقدرت ظاهر شد و ۶-۳ پیروز شد. در ست دوم، زورف با تغییر در روش بازی خود و قرار گرفتن در جلو تور موفق شد امتیازهای حساسی بگیرد، و در تای‌برکر ۷-۶ به پیروزی برسد تا بازی به ست سوم و نهایی کشیده شود.

اما اشتباه‌های زورف در ست سوم همانند ست اول ادامه پیدا کرد. او در حالی که می‌دانست برای پیروز شدن در این مسابقه باید شیوه خود را تغییر دهد اما به بازی در انتهای زمین ادامه داد و با خطاهای زیاد و زدن ضربات حساس به خارج از زمین، فرصت را برای پیروزی در این مسابقه از دست داد و در نهایت مدودف موفق شد این ست را در تای‌برکر ۷-۶ پیروز شود و با کسب دومین پیروزی، صعود خود به مرحله نیمه نهایی مسابقات را قطعی کند.

روز چهارم رقابت‌ها با برگزاری مسابقات گروه سبز پیگیری خواهد شد. در مهم‌ترین مسابقه، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، مقابل آندره روبلف روس قرار خواهد گرفت.

بیشتر از تنيس