سرویس‌های جان ایسنر مهار نشدنی است

ایسنر در سال جاری رقابت‌های تنیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است

جان ایسنر، بازیکن ۳۶ ساله آمریکایی- Matthew Stockman/Getty Images/AFP

بارش باران، روز دوم رقابت‌های تنیس مسترز سینسیناتی را با مشکل مواجه کرد و بسیاری از مسابقات با تاخیرهای طولانی زیادی برگزار شدند. 

جان ایسنر، بازیکن ۳۶ ساله آمریکایی که می‌توان گفت با سابقه‌ترین بازیکن این رقابت‌ها نیز هست، در یک بازی دشوار کمرون نوری بریتانیایی را دو بر یک مغلوب کرد و راهی دور بعدی رقابت‌ها شد.

ایسنر دو مترو هشت سانتی متری که نفر ۲۶ تنیس جهان است، ست اول را ۶-۴ واگذار کرد و در حالی که بازی در ست دوم ۲ بر ۲ در ‌شمار‌ها برابر بود، به دلیل بارش باران متوقف شد. پس از گذشت ۳ ساعت، بازیکنان به زمین مسابقه بازگشتند و ایسنر با زدن سرویس‌های مهارنشدنی و بدون جواب، کار را برای تنیس‌باز دوم بریتانیا مشکل کرد و ست دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۷-۶ و ۶-۴ پیروز شد و به مرحله دوم صعود کرد. او در مسابقه مقابل نوری موفق به زدن ۲۶ سرویس بدون جواب شد و همین هم باعث پیروزی او شد. علاوه بر این پیروزی، او رکورد جدیدی را نیز در جهان تنیس به ثبت رساند و با این رکورد خاص، در رتبه دوم سرویس زنندگان قرار گرفت: زدن ۱۳۰۰۰ سرویس بدون جواب در رقابت‌های تنیس. ایوو کارلوویچ کرُواتی با زدن ۱۳۷۰۹ سرویس بدون جواب در مکان نخست قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان ایسنر در سال جاری رقابت‌های تنیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. او دو هفته پیش در رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی آتلانتا در آمریکا، برای ششمین بار عنوان قهرمانی را به‌دست آورد و چند روز پیش نیز در نیمه‌نهایی رقابت‌های مسترز تورنتو حضور داشت، که البته در آن دیدار مغلوب قهرمان رقابت‌ها، دنیل مدودف شد.

ایسنر و اوپلکا در این رقابت‌ها از برترین تنیس‌بازان آمریکایی (و در حال حاضر جهان) هستند و طرفداران تنیس در آمریکا امیدوارند که پس از سال‌ها، یک نماینده از کشورشان در فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا حضور داشته باشد. 

از دیگر نتایج مهم در مسابقات مردان، پیروزی سخت ماتئو برتینی ایتالیایی، نایب‌قهرمان رقابت‌های ویمبلدون، مقابل راموس وینولاس اسپانیایی بود. برتینی  پس از مسابقات لندن، رقابت‌های دیگر تنیس (به‌خصوص مسابقات المپیک) را نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بود و این اولین مسابقه او پس از گذشت نزدیک به یک ماه به حساب می‌آمد. برتینی در مرحله سوم رقابت‌ها نیز بازی سختی خواهد داشت و باید به مصاف برنده رقابت الیاسیم و خاچانوف برود. 

در بخش زنان نیز مهم‌ترین اتفاق، بازگشت سیمونا هالپ رومانیایی، نفر نخست سابق جهان و نفر ۱۳ کنونی در جدول رده‌بندی زنان بود که با پیروزی او در برابر مگدا لینت لهستانی آغاز شد. هالپ پس از حضور در رقابت‌های رم، در سه ماه گذشته به دلیل مصدومیت از ناحیه ساق پا قادر به شرکت در هیچ یک از رقابت‌های تنیس نبود و بازگشت او به مسابقات، با پیروزی همراه شد. او در مرحله بعدی به مصاف پگولا از آمریکا خواهد رفت که موفق شد کامیلا جورجی ایتالیایی، قهرمان رقابت‌های تنیس مونترال را از گردونه رویارویی‌ها کنار بزند.

بیشتر از تنيس