قهرمانی مدودف در تنیس تورنتو، غیبت طولانی فدرر

مدودف که برای دومین بار پیاپی در فینال این رقابت‌ها حضور داشت، جام قهرمانی را بالای سر برد

دنیل مدودف روس، مرد شماره ۲ تنیس جهان - Vaughn Ridley/AFP

دنیل مدودف روس، مرد شماره ۲ تنیس جهان، با غلبه بر اوپلکای غول‌پیکر از آمریکا عنوان قهرمانی رقابت‌های تنیس مسترز و یک هزار امتیازی تورنتو را به دست آورد. مدودف که برای دومین بار پیاپی در فینال این رقابت‌ها حضور داشت، این بار موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

او در سال ۲۰۱۹ نیز در فینال رقابت‌ها حضور داشت و مغلوب نادال شده بود. این سومین قهرمانی مدودف در سال جاری رقابت‌های تنیس و دوازدهمین قهرمانی دوران حرفه‌ای و چهارمین عنوان قهرمانی او در رقابت‌های تنیس مسترز است و از این حیث با زورف آلمانی در تعداد قهرمانی‌ها در مسابقات مسترز برابر شده است.

مدودف در این مسابقه موفق شد در دو ست متوالی ۶-۴ و۶-۳ به پیروزی برسد. اوپلکای دو متر و ۱۱ سانتی‌متری که در مسابقات قبلی خود به خصوص در بازی مقابل سیتسیپاس با سرویس‌های وحشتناک کار را برای حریف دشوار کرده بود، در این بازی نیز بسیار تلاش کرد اما نتوانست از مهارت سرویس خود به‌خوبی استفاده کند و سرویس‌های او بارها با واکنش بهتر مدودف پاسخ داده شدند. این نخستین فینال اوپلکا در مسابقات تنیس مسترز بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارات سافین، تنیسور مشهور و بازنشسته روس، در سال ۲۰۰۰  قهرمان این رقابت‌ها شد و حالا مدودف پس از ۲۱ سال موفق شد بار دیگر به‌ عنوان یک تنیسور اهل روسیه این قهرمانی را به دست آورد.

در بخش زنان هم که در شهر مونترال کانادا در جریان بود، کامیلا جورجی ایتالیایی، زن شماره ۷۱ جهان، شگفتی‌ساز شد و توانست پلیشکووا، زن شماره ۶ جهان از چک را در دو ست با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ مغلوب کند و نخستین قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس یک هزار امتیازی بانوان را به دست آورد. این بزرگ‌ترین قهرمانی کامیلا جورجی ۲۹ ساله در دوران تنیس او به حساب می‌آید.

در این میان، خبری که فدرر پیش از شروع رقابت‌های فینال در اینستاگرام منتشر کرد هم اهالی تنیس و مسابقات را تحت تاثیر قرار داد. فدرر در این پیام از مصدومیت دوباره خود سخن گفت و عنوان کرد که برای بهبودی کامل و حفظ سلامتی‌ که مهم‌ترین هدف او است، باید دوباره زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد و به احتمال فراوان مدت‌های طولانی شاید ماه‌ها، از مسابقات دور باشد. او اذعان داشت که می‌داند در این سن بازگشت به شرایط مسابقه به‌خصوص بعد از جراحی دوباره، سخت خواهد بود اما تصمیم دارد که دوباره بتواند در مسابقات حضور داشته باشد. وی در پیامی ویدیویی بارها ابراز امیدواری کرد که به رقابت‌های تنیس بازگردد اما به نظر می‌رسد او در مسیری قرار گرفته است که در آینده‌ای نه‌چندان دور از تنیس حرفه‌ای خداحافظی خواهد کرد؛ کاری که به نظر می‌رسد باید پس از بازی‌های ویمبلدون انجام می‌داد. به این ترتیب او در رقابت‌های تنیس آزاد امریکا که دو هفته دیگر در نیویورک برگزار خواهد شد هم حضور ندارد. حضور جوکوویچ و نادال نیز در این مسابقات هنوز ۱۰۰ درصد مشخص نیست.

بیشتر از تنيس