ملانیا ترامپ انتشار اطلاعات غلط از سوی تاریخدان ان‌بی‌سی را به‌طور تصویری ثابت کرد

ملانیا ترامپ عکسی از باغ رز کاخ سفید را از زاویه دیگر منتشر کرد که ردیفی از بوته گل‌های رز را نشان می‌داد

اغ رز پس‌زمینه بسیاری از مصاحبه‌های مطبوعاتی رئیس‌جمهور و مراسم‌ کاخ سفید است - عکس از توییتر ملانیا ترامپ 

ملانیا ترامپ از مورخ ریاست‌جمهوری شبکه ان‌بی‌سی که از «نابودی» باغ رز (رزگاردن) کاخ سفید به دست بانوی اول سابق شکایت کرده بود، انتقاد کرد.

پس از آنکه مایکل بشلوس عکسی از باغ کاخ سفید، محل شکوفایی گل‌های رز را منتشر کرد، خانم ترامپ با استفاده از روشی که معمولا شیوه همسر از توییتر ممنوع شده‌اش است، گفت که او «هرگز نباید مورخی حرفه‌ای شناخته شود».

آقای بشلوس روز شنبه، ۷ اوت، عکسی از زاویه بالای باغ را منتشر و توییت کرد: «نابودی باغ رز کاخ سفید یک سال پیش همین ماه تکمیل شد و این نتیجه وحشتناک آن است؛ دهه‌ها تاریخ آمریکا ناپدید شد.»

بعد از فراگیر شدن توییت آقای بشلوس، دفتر ملانیا ترامپ عکسی را از این باغ از زاویه دیگر منتشر کرد که ردیفی از بوته گل‌های رز را نشان می‌داد.

در این توییت آمده بود که آقای بشلوس «با انتشار عکسی از باغ رز در زمانی که غنچه‌ها هنوز شکفته نشده‌اند، جهل خود را ثابت کرده است. باغ رز پر  از رز‌های شکوفای رنگارنگ و سالم است. اطلاعات کذب او بی‌شرمانه است و هرگز نباید به عنوان مورخی حرفه‌ای به او اعتماد کرد.»

خانم ترامپ در آخرین ماه‌های حضور در کاخ سفید دستور «احیای» باغ رز را صادر کرد و بخش بزرگی از باغچه‌ میانی باغ را که در دهه ۱۹۶۰ میلادی تحت نظارت جکی کندی در حیاط کاخ سفید کاشته شده بود، از آنجا حذف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از این اقدام با عنوان چیزی معادل با تخریب فرهنگی انتقاد شد و به آن حمله شد که چرا وقتی انجام شد که ایالات متحده با اولین موج شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کرد.

در اوت ۲۰۲۰، خانم ترامپ از طرح تازه باغ رونمایی کرد که باغچه‌های رنگارنگ گل‌ها و درخت‌های باغ با گل‌هایی سفید و پیاده‌رویی برای عابران جایگزین شد.

سخنگوی خانم ترامپ گفت که دلیل بازسازی این باغ بود تا «به نیازهای پویای ریاست‌جمهوری در دنیای مدرن جامه عمل بپوشاند».

باغ رز پس‌زمینه بسیاری از مصاحبه‌های مطبوعاتی رئیس‌جمهور و مراسم‌ کاخ سفید است.

© The Independent

بیشتر از جهان