مت گالا امسال از مهمان‌ها با غذای وگان پذیرایی می‌کند

گلدن گلوب اولین مراسم اهدای جوایز بود که محصولات حیوانی را از فهرست غذای خود حذف کرد

کاهش استفاده از گوشت و جایگزین کردن غذاهای حیوانی با گیاهی یکی از راه‌حل‌های پیشنهادشده برای مقابله با تغییرات اقلیمی است - CANVA

مت گالای امسال با احترام به تنوع سلیقه‌ها و پذیرش تفاوت‌ها تنها غذای گیاهی برای مهمان‌ها آماده می‌کند.

برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ به بعد مت گالا از میهمانان خود با یک فهرست غذای کاملاً گیاهی که توسط ۱۰ سرآشپز تهیه شده است، پذیرایی می‌کند.

مت گالای ۲۰۲۱ اولین مهمانی کاملاً گیاهی خود را به‌عنوان بخشی از مأموریت جامع خود در راستای تنوع و پذیرش تفاوت‌ها، ارائه خواهد داد. موضوع امسال این رویداد مد حول محور «مد آمریکایی» خواهد بود.

مت گالای ۲۰۲۱ توسط تیموتی شالومی بازیگر، بیلی آیلیش موسیقیدان وگان، نائومی اوساکا ستاره تنیس و آماندا گورمان برنده جایزه شاعر جوان ملی به صورت مشترک میزبانی خواهد شد. از میهمانان با فهرست غذای گیاهی تهیه شده توسط سرآشپز پذیرایی خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مت گالا اولین بار در سال ۱۹۸۴ برای جمع‌آوری کمک‌های مالی سالانه به موسسه لباس موزه متروپولیتن در شهر نیویورک برگزار شد و این نخستین بار است که ازغذاهای تماماً گیاهی برای پذیرایی از میهمانانش استفاده می‌کند.

درحالی‌که مت گالا قبلاً فقط وعده‌های غذایی از پیش آماده را سرو می‌کرد، امسال آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ که سازمان دهنده این رویداد است، از سرآشپز مشهور مارکوس سامولسون خواسته تا یک تجربه غذایی مدرن آمریکایی را ایجاد کند که با اهداف این رویداد مطابقت داشته باشد.

مت گالا که اغلب به‌عنوان معادل جایزه اسکار در صنعت مد شناخته می‌شود، از طراحان و ستاره‌ها خواسته است تا مد آمریکایی را از دریچه تغییرات سیاسی و اجتماعی در سال‌های اخیر بررسی و کاوش کنند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

فهرست غذای گیاهی مت گالا دنباله‌رو یک تغییر مهم در صنعت جوایز و تغییر مسیر این رویدادها به سمت استفاده از منوهای گیاهی است. در ژانویه ۲۰۲۰ گلدن گلوب اولین مراسم اهدای جوایز بود که محصولات حیوانی را حذف کرد.

پس از گلدن گلوب، جوایز انجمن بازیگران صفحه نمایش (SAG)، جوایز انتخاب منتقدان و اسکار همه محصولات حیوانی را به طور کامل از منوی خود حذف کردند و یا گزینه‌های گیاهی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دادند.

کاهش استفاده از گوشت و جایگزین کردن غذاهای حیوانی با گیاهی یکی از راه‌حل‌های پیشنهادشده برای مقابله با تغییرات اقلیمی است. حذف گوشت از فهرست غذاهای رویدادهایی مانند مت گالا، اقدامی نمادین در جهت تقویت ایده گیاهخواری است.

بیشتر از زندگی