چگونه «مینس پای» به سبک وگان تهیه کنیم

یکی از تنقلات اصلی ضیافت‌های عید کریسمس

شیرینی ها ی مینس پای- AFP

«مینس پای» (مینس پای به کلوچه‌ای اطلاق می‌شود که نه با گوشت بلکه با مارمالاد میوه و کشمش و گاه گردو و بادام تهیه می‌شود) یکی از تنقلات اصلی ضیافت‌های عید کریسمس است. 

هرچند کلوچه «مینس پای» معمولا به صورت آماده از ماه اکتبر در تمام سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد اما آن‌ها هرگز طعم و مزه کلوچه‌هایی را که خودتان در خانه تهیه کنید، نمی‌دهند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته برای کسانی که دارای رژیم غذایی خاصی هستند، «مینس پای» خوش‌خیم‌ترین شیرینی فصل نیست زیرا معمولا دارای تخم مرغ و ترکیبات لبنیات است. 

اما انواع «وگان» آن نیز وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از موادی که گفته شد بپزید بدون آن که به طعم و مزه آن لطمه بخورد. 

در زیر شادیه و الیوت، دو بلاگر وگان در تارنمایشان «گیاهان، همسر من و من» (plants, my wife and I) دستور تهیه «مینس پای» وگان را به اشتراک گذاشته‌اند: 

مواد لازم: 

۵۵ گرم مارگارین

۵۵ گرم چربی گیاهی تکه تکه شده به قطعات کوچک

۲۲۰ گرم آرد دارای بیکینگ پودر

یک شیشه «مینس میت» (توجه کنید مینس میت برخلاف نامش گوشت چرخکرده نیست بلکه تکه‌های بسیار کوچک مارمالاد شده میوه‌جات است) 

دو قاشق غذاخوری شیره مِیپِل (یا شیره شکر یا عسل) 

دو قاشق غذاخوری شیر بدون شکر بادام

روش پخت:

فر را در درجه ۱۷۵ روشن کنید. 

آرد و چربی و مارگارین را دریک کاسه قرار دهید و آن قدر به‌هم بزنید که مثل خرده نان شود. 

با پشت یک چاقو و کم کم قدری آب به آن اصافه کنید. ما به این مقدار ماده حدود چهار قاشق غذاخوری آب اضافه می‌کنیم اما شاید شما به کمتر از آن نیاز داشت باشید. باید آن قدر آب اضافه کنید که ترکیب به صورت خمیر در بیاید. 

با آرامی خمیر را ورز بدهید تا به خوبی به‌هم بچسبد. سپس با وردنه روی سطحی که روی آن قدری آرد پاشیده‌اید به قطر سه میلیمتر پهنش کنید.  

سپس با یک کاتر (قالب برنده شیرینی‌پزی) گرد قطعاتی از این خمیر جدا کنید و در قالب از پیش چرب شده مخصوص شیرینی یزدی قرار دهید. 

داخل آن‌ها را با یک قاشق غذاخوری مارمالاد میوه پر کنید. سپس لبه‌های آن را با آب مرطوب کرده و روی آن را با دایره قدری کوچک‌تری که برای بار دوم از خمیرتان جدا کرده‌اید بپوشانید. با نوک چاقو دو سوراخ روی هر شیرینی ایجاد کنید. 

در مرحله آخر، روی هر پای را با کمک برس مخلوط شیره و شیر بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. 

نوش جان.

© The Independent

بیشتر از زندگی