زایمان متهم، تاخیر جلسه دادگاه رسیدگی به کلاهبرداری

اتهام هولمز: ادعای دروغین ابداع فناوری خون‌آزمایی، صدها میلیون دلار کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران

الیزابت هولمز، موسس شرکت ترانوس- Andrew Burton/Getty Images/AFP

به گفته وکلای الیزابت هولمز، موسس شرکت ترانوس، دادگاه رسیدگی به اتهام کلاهبرداری او ممکن است به علت بارداری وی دوباره به تاخیر بیفتد.

خانم هولمز متهم است با ادعای دروغین ابداع فناوری خون‌آزمایی، صدها میلیون دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است. دادگاه وی قرار بود ۱۳ ژوئیه برگزار شود اما به علت آن که موعد زایمان وی همان ماه است، هم وکلای مدافع و هم دادستان‌ها خواهان به تعویق افتادن محاکمه هستند.

در نامه درخواست‌ وکلای دو طرف دعوا خطاب به قاضی، آمده است: طرفین دعوا پس از دیدار و مذاکره به توافق رسیدند که با توجه به موضوع پیش آمده، شروع محاکمه در وقت تعیین شده کنونی یعنی ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۱، امکان‌پذیر نیست.

این وکلا درخواست کردند انتخاب هیئت منصفه از ۳۱ اوت شروع شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محاکمه یاد شده تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است و ابتدا قرار بود در تابستان گذشته برگزار شود که به دلیل همه‌گیری کرونا چند بار به تاخیر افتاد.

۹ فقره کلاهبرداری مخابراتی و دو فقره دسیسه‌چینی برای ارتکاب کلاهبرداری مخابراتی، به  خانم هولمز و رامش سانی بالوانی، شریک تجاری‌ او، تفهیم اتهام شده است. محاکمه آقای بالوانی قرار است ژانویه ۲۰۲۲ برگزار شود.

شرکت این دو نفر به نام ترانوس، وعده داده بود یک فناوری ابتکاری عرضه خواهد کرد که  فقط با آزمایش چند قطره خون می‌تواند سرطان، بیماری قند و سایر بیماری‌ها را تشخیص دهد؛ در نتیجه سرمایه‌گذاران به سمت این شرکت هجوم آوردند و ارزش آن در روزگار اوج، ۹ میلیارد دلار شد.

به گفته دادستان‌ها، خانم هولمز و آقای بالوانی از اول می‌دانستند این فناوری ایرادهای جدی دارد و میزان دقت آن کمتر از ۵۰ درصد است. آنان اطلاعات نشان‌دهنده نقص این فناوری را از بین بردند. بعد از انتشار خبر این اتهامات، شرکت ترانوس منحل شد.

اما خانم هولمز و آقای بالوانی می‌گویند بی‌گناه هستند.

وکلای خانم هولمز می‌گویند ممکن است برای دفاع در دادگاه به سلامت روانی نداشتن موکل خود متوسل شوند. آنان در ماه سپتامبر به قاضی ادوارد داویلا اعلام کردند که قصد دارند «در مورد بیماری یا اختلال روانی یا دیگر مشکلات روانی موکل خود در موضوع مربوط به اتهام» از یک روانشناس تاییدیه بیاورند.

قاضی داویلا همان هنگام دستور داد متخصصان سلامت روانی دولت، خانم هولمز را آزمایش کنند.

خانم هولمز ۳۷ ساله، همسر بیلی ایوانز، وارث ۲۹ ساله گروه هتل‌های ایوانز است. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ ازدواج کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان