تزریق واکسن قلابی کرونا به زن سالمند در ازای ۱۶۰ پوند

پلیس شهر لندن در بیانیه‌ای به مردم یادآور شد که واکسن کرونا تنها از طریق سیستم سلامت همگانی ارایه می‌شود

تزریق واکسن کرونا در بریتانیا رایگان است- REUTERS/Karina Hessland/File Photo

در بریتانیا مردی به اتهام تزریق واکسن قلابی کرونا به زنی سالمند در خانه‌ و دریافت ۱۶۰ پوند از او،  تحت تعقیب قرار گرفت.

دیوید چیمبرز ۳۳ ساله اهل سربیتون در جنوب غربی لندن، به دو مورد تقلب از طریق جعل هویت، یک مورد تعرض و دو مورد نقض مقررات کرونا متهم و روز چهارشنبه، دستگیر شد.

او در بازداشت خواهد ماند تا روز دوازدهم فوریه در دادگاه «کینگستون کراون» حاضر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک زن ۹۲ ساله‌ از او شکایت کرده است و می‌گوید که آقای چیمبرز بعدازظهر روز ۳۰ دسامبر، با این ادعا که برای تزریق واکسن کرونا آمده، به خانه او در سربیتون وارد شده است.

بنا به گزارش‌ها، این مرد ۱۶۰ پوند از زن سالمند گرفته و گفته است که روز چهارم ژانویه برمی‌گردد تا ۱۰۰ پوند دیگر هم از او بگیرد.

پلیس شهر لندن که به پرونده رسیدگی می‌کند، در بیانیه‌ای به مردم یادآور شد که واکسن کرونا تنها از طریق سیستم سلامت همگانی (ان‌اچ‌اس) ارایه می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «برای تزریق واکسن، ان‌اچ‌اس، کارفرمای شما، مطب یک پزشک عمومی یا داروخانه محلی با شما تماس خواهد گرفت. یادتان باشد که واکسن رایگان است. هیچ‌وقت نباید از شما برای آن پول مطالبه کنند. ان‌اچ‌اس هرگز شماره حساب یا مشخصات کارت بانکی‌ شما را نمی‌خواهد. اگر فکر می‌کنید که قربانی کلاهبرداری شده‌اید، لطفا فورا از طریق تلفن ۰۳۰۰۱۲۳۲۰۴۰ یا مراجعه به وب‌سایت www.actionfraud.police.uk ، موضوع را گزارش کنید.»

© The Independent

بیشتر از جهان