گسترش گونه جدید ویروس کرونا و ممنوعیت ورود بریتانیایی‌ها به آمریکا

فرماندار نیویورک، هفته گذشته از دولت فدرال خواست، تمام سفرها از بریتانیا را ممنوع کند

برت گیرویر، معاون وزیر بهداشت در ایالات متحده آمریکا - Graeme JENNINGS / POOL / AFP

مقامات بهداشتی ایالات متحده می‌گویند با توجه به کشف گونه جدید و مسری‌تر کووید-۱۹ در بریتانیا و ضرورت پیشگیری از شیوع آن، آنها نمی‌توانند احتمال ممنوعیت ورود مسافران بریتانیایی به آمریکا را نادیده بگیرند.

برت گیرویر، معاون وزیر بهداشت کشور روز دوشنبه گفت تمام «گزینه‌ها روی میز» است.

سخنان او بعد از این ابراز شد که کشورهای سراسر اروپا، درهای خود را به روی مسافرانی که از بریتانیا قصد ورود دارند، بستند چرا که این کشور با نوع جدیدی از ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند که باعث اعمال قوانین قرنطینه و تعطیلی سراسری سختگیرانه‌تری برای میلیون‌ها نفر شده است.

آقای گیرویر به سی‌ان‌ان گفت: «به نظرم همه چیز ممکن است. ما باید همه گزینه‌ها را روی میز نگه داریم. باید بحثی آزاد و علمی در این‌باره داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین توصیه‌ها دست یابیم.»

او افزود تصمیم نهایی در این‌باره هنوز اتخاذ نشده است. کارگروه مبارزه با ویروس کرونا در ایالات متحده قرار است روز جاری جلسه‌ای در این خصوص داشته باشد.

با نزدیک شدن کریسمس، هنوز بخش‌های عمده‌ای از ایالات متحده درگیر ویروس کرونا است.

به گزارش اطلاعات نیویورک تایمز، در روز ۲۰ دسامبر حدود ۱۷۹ هزار و ۸۰۱ مورد جدید ابتلا و ۱۴۲۲ مورد فوت ناشی از ابتلا به کرونا، در سراسر این کشور ثبت شد.

مقامات بهداشتی که وظیفه محدودکردن سرایت این بیماری را عهده‌دار هستند، به‌طور ویژه نگران گونه جدیدی از ویروس هستند که در بریتانیا پیدا شده است و به نظر می‌رسد از همین مکان شروع شده باشد.

با صعود موارد ابتلا از شامگاه شنبه، تعطیلی جدید و قوانین شدت‌یافته «سطح ۴» در سراسر لندن و جنوب شرق انگلستان اعمال شد.

لغو محدودیت‌ها برای روز کریسمس در این مناطق هم منتفی شد. محدودیت‌ها برای سایر نقاط کشور نیز سختگیرانه‌تر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه گفت قوانین تعطیلی سطح ۴ تا تعطیلی عید پاک برقرار خواهد بود.

تاکنون اطلاعات خیلی کمی درباره گونه جدید ویروس در دسترس است. کارشناسان معتقدند این گونه ممکن است راحت‌تر از سایر گونه‌های ویروس شیوع یابد.

از این پس بر محدودیت‌هایی که تاکنون برای ورود بریتانیایی‌ها به آمریکا در نظر گرفته شده بود، افزوده می‌شود. 

به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری، هر شهروند خارجی که طی ۱۴ روز گذشته در چین، ایران، اروپا، ایرلند، یا برزیل بوده است «نباید به ایالات متحده وارد شود.»

البته چند استثنا هم وجود دارد.

به گفته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری «شهروندان و ساکنان قانونی و دائمی ایالات متحده، بعضی از اعضای خانواده آنها و سایر دیگر افراد» که به دلایلی از پیروی از قانون محدودیت ورود به کشور معاف هستند، می‌توانند به کشور وارد شوند.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، هفته گذشته از دولت فدرال خواست به خاطر کشف گونه جدید ویروس، تمام سفرها از بریتانیا را ممنوع کند.

او گفت ممکن است گونه جدید نیز تاکنون به ایالات متحده راه یافته باشد. او در ادامه گفت این احتمال باعث می‌شود او نتواند شب‌ها با خیال راحت سر بر بالین بگذارد.

کومو افزود: «هر روز، چند پرواز از بریتانیا وارد ایالات متحده می‌شود و ما هیچ‌کاری در این زمینه انجام نداده‌ایم. به نظر من این موضوع قابل انتقاد است چرا که ما دقیقا همین وضعیت را در بهار تجربه کردیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان