ممنوعیت سفر از بریتانیا به فرانسه، نگرانی از تأمین مواد غذایی

«در آستانه کریسمس احتمالا کامیون‌دارهای اروپایی نمی‌خواهند سر مرز گیر بیفتند»

«مرزهای فرانسه بسته است»، پیامی به مسافران بریتانیایی در ورودی بندر داور، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰- William EDWARDS / AFP

نگرانی از تأمین مواد غذایی و واردات کالا پس از ممنوعیت ورود محموله‌های بریتانیا به فرانسه در واکنش به شناسایی نژاد جدیدی از ویروس کرونا در شرق و جنوب شرقی انگلستان افزایش یافت. 

رئیس اجرایی اتحادیه حمل و نقل جاده‌ای گفت که ادامه تأمین مواد غذایی تازه «چالش‌برانگیز» خواهد شد. 

ریچارد برنت به برنامه «امروز» شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی گفت: «تأمین مواد غذایی تازه که تاریخ مصرف کوتاهی دارند و هم‌اینک در راه‌اند، همان چیزی است که چالش‌برانگیز است.» 

وی افزود: «ولی نگرانی اصلی ما این است که در آستانه کریسمس ما در این لحظه داریم از یک مهلت ۴۸ساعته پیش از ممنوعیت‌ها صحبت می‌کنیم. احتمالا شاهد انبوه کامیون‌هایی خواهیم بود که در طرف بریتانیا انباشته خواهند شد و در آستانه کریسمس احتمالا کامیون‌دارهای اروپایی نمی‌خواهند این جا گیر بیفتند. این همان چالشی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم. 

فکر می‌کنم آن چه دولت در این برهه زمانی در نظر دارد جلو انداختن طرح‌های مواجهه با حوادث است که در حوزه حمل و نقل (پس از برگزیت) برای سال جدید تدارک دیده بودند و احتمالا اگر شاهد کامیون‌های زیادی باشیم که در ‌ام۲۰ متوقف شده‌اند، در این صورت شاید مجبور باشیم پارکینگ‌های کامیون در کنت یا احتمالا منستون را باز کنیم تا بتوانیم تعداد بیشتری کامیون را جا دهیم. 

من دیشب با (وزیر ترابری) گرنت شاپس صحبتی داشتم و او به من اطمینان داد که با همکاری با همتای فرانسوی خود به شدت در تلاش است تا مشکل را هرچه زودتر حل کند.» 

سازمان بزرگراه‌های انگلستان اعلام کرد: «در پی اعلام دولت فرانسه مبنی برعدم پذیرش هیچ مسافری از بریتانیا طی ۴۸ ساعت آینده، از عموم مردم به ویژه کامیون‌داران می‌خواهیم که به بنادر کنت یا سایر جاده‌های منتهی به فرانسه سفر نکنند. 

پیش‌بینی ما این است که بی‌نظمی زیادی در منطقه ایجاد خواهد شد. ما با همکاری با وزارت ترابری، پلیس کنت و شهرداری بخش کنت پیوسته در تلاشیم تا وقفه ایجاد شده در ترافیک منطقه را به حداقل برسانیم.» 

پلیس کنت و بندر داور «عملیات پشته» را به مرحله اجرا درآورند. این عملیات، یک طرح اضطراری در بزرگراه ‌ام۲۰ است که با مدیریت کامیون‌های مسیر اروپا از مسدود شدن کل شبکه ترافیک در کنت جلوگیری می‌کند. 

طبق این عملیات، بزرگراه بین تقاطع ۸ و ۱۱ مسدود شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت اعلام کرد گرچه بی‌نظمی شدیدی را در کنت پیش‌بینی می‌کنند، اما سایر بنادر ورودی فرانسه نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به همین دلیل دولت از تمام کامیون‌دارها خواسته است از تمام مسیرهای سوار و پیاده به سوی فرانسه، از جمله بنادر کنت، دوری کنند. 

یک سخنگوی دولت گفت: «در پی اطلاعیه دولت فرانسه، مبنی برعدم پذیرش هیچ مسافری از بریتانیا به مدت ۴۸ ساعت از ساعت ۱۱ شب یکشنبه ۲۰ دسامبر، پیش‌بینی شده در منطقه کنت بی‌نظمی شدیدی اتفاق بیفتد. 

به همین دلیل از همگان، از جمله کامیون‌داران، می‌خواهیم تا اطلاع ثانوی از سفر به کنت خودداری کنند. 

ما با همکاری نزدیک با انجمن انعطاف کنت، شورای شهر کنت، پلیس کنت و بزرگراه‌های انگلستان در تلاشیم تا با اعمال مقررات ترافیک، وفقه ایجاد شده را به سرعت مدیریت کنیم و نخست وزیر فردا با تشکل جلسه کابینه اوضاع را مورد بررسی قرار خواهد داد.» 

شرکت‌های باربری و مشتریان آن‌ها باید سفارش خود را به تعویق بیندازند یا از مسیرهای دیگری عبور کنند. حمل محموله بدون همراه به فرانسه و خدمات سوار و پیاده به سایر کشورهای اروپایی مشمول ممنوعیت اخیر فرانسه نمی‌شوند.

© The Independent