با شیوع گونه جهش‌یافته ویروس کرونا؛ عربستان پروازهای بین‌المللی را ممنوع کرد

ورود از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی برای یک هفته ممنوع است

مسافرانی که در موارد استثنا وارد عربستان می‌شوند، دو هفته قرنطینه می‌شوند و آزمایش کرونا هر دو هفته یک‌بار برای آنها انجام می‌شود-Saudi Ministry of Media / AFP

عربستان سعودی با متوقف کردن سفرهای بین‌المللی از طریق مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی خود، یکی از سختگیرانه‌ترین اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا را به کار گرفته است. همزمان طرح واکسیناسیون سراسری در عربستان سعودی برای ایمن‌سازی شهروندان در برابر کووید-۱۹ آغاز شده است.

به گزارش آژانس خبری عربستان سعودی، سفرهای بین‌المللی از طریق زمینی و بنادر دریایی برای یک هفته کاملا در حال تعلیق قرار خواهد داشت و برای سفرهای هوایی برخی استثناها در نظر گرفته شده است. احتمال تمدید این محدودیت‌ها برای یک هفته دیگر نیز وجود دارد. عربستان پیش از این نیز قوانین سختگیرانه‌ای را به منظور مهار شیوع کووید-۱۹ به اجرا گذاشته بود که از جمله آنها محدودیت در برگزاری مراسم حج بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخستین شواهد از شیوع نوعی جهش یافته از ویروس کرونا در بریتانیا مشاهده شد و پس از آن برخی کشورهای دیگر از جمله فرانسه، دانمارک و استرالیا، گزارش‌هایی در این زمینه منتشر کردند.

طبق قوانین جدید در عربستان سعودی مسافران پروازهایی که از بریتانیا، اروپا و دیگر کشورهای پر خطر به این کشور وارد می‌شوند باید دو هفته قرنطینه شوند و در دوران قرنطینه هر پنج روز یک‌بار آزمایش کرونا را انجام دهند.

تحقیقات در مورد گونه جهش‌یافته ویروس کرونا ادامه دارد. گفته می‌شود این ویروس در بریتانیا در مقایسه با نمونه اولیه ۷۰ درصد مسری‌تر است.

کشورهای دیگری مانند روسیه، کویت، ترکیه، ایران و اسراییل نیز یا پرواز‌ها در مسیر بریتانیا را لغو کرده‌اند و یا محدودیت‌هایی شامل قرنطینه دو هفته‌ای برای مسافران از مبدا کشورهای پرخطر در نظر گرفته‌اند.

بیشتر از جهان