ساعت هوشمند جدیدی که اضطراب شما را می‌سنجد

فیت بیت جدید، اضطراب شخص را تشخیص می‌دهد و به او توصیه می‌کند کمی هم به خودش بپردازد

مهمترین ویژگی ساعت هوشمند فیت‌بیت، مدیریت اضطراب است- عکس‌ از تارنمای رسمی Fitbit

فیت‌بیت دو ساعت هوشمند جدید معرفی کرد: «ورسا ۳» که نسخه به‌روز شده ورسا ۲ است، و «سنس» که گران‌ترین محصول این شرکت تا امروز است.

ساعت سنس، برترین محصول شرکت فیت‌بیت، ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی خود دارد.

مهمترین ویژگی این ساعت، مدیریت اضطراب است که با استفاده از حسگر موسوم به «الکترودرمال» می‌تواند میزان رسانایی پوست را محاسبه کند. شدت رسانایی پوست در اثر ترشح غدد تعریق، که می‌تواند نشانه اضطراب باشد، تغییر می‌کند.

اسکن الکترودرمال از طریق پوشاندن رویه ساعت سنس با کف دست (مشابه آن چه برای ساکت کردن ساعت اپل به کار می‌رود) انجام می‌گیرد و کاربر باید به سرویس پیشرو فیت‌بیت متصل باشد تا آمار فعالیت روزانه، سرعت واکنش و نمودار خواب او در دسترس باشد.

یک حسگر دیگر در ساعت هم به محاسبه دمای پوست دست می‌پردازد، که می‌تواند نشانه اولیه‌ای از بیماری باشد و بعضی افراد آن را برای نشانه‌گذاری دوره ماهانه خود به‌کار می‌گیرند.

به ادعای تارنمای این شرکت، ساعت سنس با کسب و تحلیل این داده‌ها «اضطراب شما را تشخیص می‌دهد و با توجه به حال و روحیه شما، پیشنهاد می‌کند که زمانی را برای به خود پرداختن اختصاص دهید.»

سنس اولین ساعت هوشمند فیت‌بیت است که با کمک حسگر الکتروکاردیوگرام اقدام به ردگیری ضربان قلب شما می‌کند. اما این ویژگی در زمان عرضه آماده نخواهد بود، زبرا منتظر تأیید اداره دارو و غذا در آمریکا است.

در حال حاضر، ساعت فیت‌بیت یک مرحله از ساعت تازه گالکسی ۳ سامسونگ و ساعت اپل سری ۵ عقب‌تر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گذشته از ویژگی‌های جدید، سنس شباهت زیادی به ورسا ۳ دارد. هر دو ساعت دارای نمایشگر آمولید هستند که می‌توان آن‌ را طوری تنظیم کرد که همیشه روشن باشد و با توجه به نور محیط، روشنایی را خودکار تنظیم کند. نیز، هر دو ساعت‌ دارای قابلیت ردگیری ماهواره‌ای و پرداخت از فاصله نزدیک هستند. نسخه قبلی ورسا امکان ردگیری ماهواره‌ای نداشت.

این دو ساعت همچنین تا عمق ۵۰ متر در مقابل نفود آب مقاومت می‌کنند و باتری آنها تا ۶ روز کار می‌کند. اگر ساعت را به تلفن اندرویدی خود وصل کنید، می‌توانید از میکروفون و اسپیکر آن نیز استفاده کنید.

فیت‌بیت به لحاظ نرم‌افزاری پیشرفت‌های بیشتری در زمینه فرمان‌های صوتی داشته است. پیش‌تر فقط الکسا آمازون چنین قابلیتی داشت، اما پس از خرید ۲.۱ میلیارد دلاری فیت‌بیت توسط گوگل، سرویس «دستیار گوگل» در هر دو ساعت (البته نه تا پایان سال جاری) تعبیه خواهد شد.

در جریان بحران کرونا، فیت‌بیت امیدوار است بتواند با استفاده از داده‌های کاربران خود راهی را برای متوقف کردن شیوع ویروس بیابد.

ورسا ۳ به قیمت ۲۹۹ دلار و سنس به قیمت ۳۲۹ دلار عرضه خواهد شد که در حال حاضر به صورت پیش‌سفارش قابل خریداری است و تحویل در ماه آینده خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی