کفش مدل «کهنه» کانورس، ۷۰ پوند!

گوچی کفش با طراحی ظاهر «کهنه» را ۶۱۵ پوند می‌فروشد

مشتریان با این کفش ها می توانند از شر دوره نرم شدن کفش رها شوند-Chuck Taylor All Star Basic Wash, £70-Converse

غیرمنطقی نیست اگر که انتظار داریم وقتی یک جفت کفش جدید می خریم آنها خوب و تازه به نظر برسند. همین جذابیت کفش نو که از جعبه درآمده معمولا دلیلی است که مردم برای خرید سراغ کفش نو می روند و نه دست دوم، و البته که روش دوم خرید با محیط زیست سازگارتر است.

بنابراین خیلی عجیب است که شرکت کانورس ظاهرا ازهمین اصل ابتدایی خرید چشم پوشی کرده است و یک جفت کفش ورزشی به بازار عرضه کرده که  طوری طراحی شده که کهنه به نظر برسد.

ما راجع به یک ساییدگی جزئی حرف نمی زنیم، اگر یک نگاه اجمالی پرسش گرانه به این کفش های ورزشی بیاندازید نمی توانید با آن علامت‌های چرکین روی قسمت رزین کفش و یا رنگ خاکستری روی بخش پارچه ای آن حدس هم بزنید که آن ها یک جفت کفش جدید از یک نشان تجاری‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما  قیمت آنها ۷۰ پوند است.

این کفش های ورزشی که «چاک تیلور شستشوی ابتدایی آل استار»(Chuck Taylor All Star Basic Wash) نامیده می شود ساق کوتاه بوده و در دو رنگ هم سورمه ای و هم سفید و هم خاکستری و سفید عرضه می شوند.

در توضیح این محصول در تارنمای کانورس آمده است مشتریان با این کفش ها می توانند از شر دوره نرم شدن کفش (با پوشیدن زیاد و ازبین بردن سفتی آن) رها شوند و همچنین می گوید آنگار آن ها«یک شي قدیمی بازسازی شده اند».

این تارنما می گوید:«این روش شستشوی کثیف به این چانک های کلاسیک به محض این که از جعبه خارج شوند ظاهری قدیمی می دهد.»

چندین کاربر توئیتر شک و تردید خود را نسبت به این کفش های ورزشی ابراز داشته اند و یک فرد هم پرسیده:«این...این مسخره نیست؟»

شخص دیگری نوشته است:«یک جفت از آن ها را پنج پوند از فروشگاه های خیریه می خرم که ظاهر بهتری هم دارد.»

کانورس تنها خرده فروشی نیست که کفش های ورزشی عمدا کهنه طراحی شده را با این قیمت بالا عرضه می کند.

در مارس سال گذشته «گوچی» با قیمت ۶۱۵ پوندی یک جفت کفش که تعمدا با ظاهری کهنه ساخته شده بود انتقادات را برانگیخت، منتقدان این خانه مد را به «تجارت فقر» متهم کردند.

این در حالی است که در سپتامبر ۲۰۱۸ نشان تجاری کفش طراح ایتالیایی به نام «گلدن گز» به دلیل فروش یک جفت کفش به قیمت ۴۰۰ پوند در رسانه های اجتماعی به شدت محکوم شد، این کفش که بسیار در شرایطی بدی به نظر می رسید، جای انگشت های پا نوار چسب داشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی